tisdag 21 juli 2009

Ta en titt i mitt skafferi...

Idag har vädret tillåtit inomhussysslor. Jag och barnen har pulat på med diverse grejer medan Marcus har byggt vidare på altanen mellan regnskurarna. Jag har bakat lite för att fylla upp i frysen som redan gapar tom när det gäller fikabröd. Det blev bullar, toscakaka och banankaka...mums filibums!

Sen fick jag ett tokryck och rensade frysen, just för att få plats med allt fikabröd. Sen städade jag ur skafferiet...vilket verkligen var på tiden. Missade att ta ett före-kort men här kan ni se hur köket såg ut strax innan lunch i dag.

Bombnedslag...

Har ni sett så fint det blev...jag blir nästan tårögd ;o)

Såhär såg köket ut ikväll...frysen full med bullar och kakor och skafferi och skåp städade. Underbart!

Marcus har så gott som byggt färdigt altanen ikväll. Nu saknas det bara två trappor och några rabatter så är vi i hamn. Visst är den fin!

Från en annan vinkel...

Marcus har också rensat och städat idag...på sin plats nere i källaren-verktygssbänken. Märks könsuppdelningen?? ;o)
Nä, nu är det dags att sussa! Man blir trött av dagar som denna :o)
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Vad fint ni har gjort var och en på "sitt" ställe.Saker och ting ändras visst inte generation efter generation alltid......men vissa saker är ju lättare att göra för kvinnan eller mannen.
    kram från oss som kommer i morron.

    SvaraRadera