fredag 17 juli 2009

Härliga semester

Jag som hade tänkt lägga upp några bilder och en videosnutt men se det gick inte. Vi är i Kisa och det verkar som att svärföräldrarnas brandvägg fungerar alldeles ypperligt så den säger ifrån när jag försöker ladda upp bilder. Jaja...jag få lägga in dom när vi kommer hem på söndag istället.

Idag har vi haft en skön dag. Barnen krånglade igår kväll och somnade inte förrän kvart i tio. Efter en rörig natt så vaknade vi allihopa halv nio imorse. Barnen sprang genast in till farmor och farfar men dom låg inte i sina sängar. Dom hade legat kvar fram till halv åtta och väntat men när inga barnbarn hade kommit då så hade dom klivit upp och gått ut och satt sig på uteplatsen istället.

Barnen plockade smultron och hallon som dom lade i filen till frukost...en verklig sommaridyll! Strax efter klockan tio kom faster Åsa och kusinerna Albin och Hanna hit. Vi gick ner på stan och gjorde några ärenden och sedan har barnen lekt och haft skoj tillsammans.

Efter middagen packade vi fikakorgen och åkte till en badplats för lite fika, sol och bad. Barnen plaskade och jag fick mig en liten dos av solen...underbart! Hugo visar sig vara en kopia av sin far och började tjata om att få åka hem redan efter första doppet. Jag undrar hur vår vecka i Turkiet i oktober kommer att bli...??

Nu är vi iallafall klippt slut. Vi har tagit en snabb fika ute i den ljumma sommarvärmen. Roger och Birgit har precis sagt god natt och gått upp på övervåningen. Jag och Marcus är nog inte sena att haka på...det ska bli skönt att lägga huvudet på kudden och sluta ögonen. Imorgon är en ny dag...ännu en härlig semesterdag.


Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Hej Vännen!
    Ja, visst är det härligt med semester, jag börjar på måndag, jobbar helg innan... hm. Men annars är allt bra, Ni verkar ha en trevlig semester och underbara svärföräldrar, hoppas att resten av sommaren blir bra och att fin vädret håller i sig. Kul att du kommer in och kan skriva kommentarer igen. Jag tycker att du skriver väldigt bra i din blogg jag gillar den. Ha en trevlig helg och goa kramar Karina

    SvaraRadera