lördag 4 juli 2009

Åskväder

När vi kom hem igår hittade vi Hugo sovandes i mormors knä och Alva sprang runt som en vilding och visade inte det minsta tecken på att vara trött. Tillslut fick vi henne i säng och kunde sitta ner med mamma och pappa och ta en fika och prata lite. Jätte mysigt!
När dom hade åkt hem var det bara att krypa ner i sängen. Jag hamnade på golvet inne hos Hugo och Marcus fick äran att ligga och fingerflätas med Alva ;o)

Hugo vaknade strax efter sex i morse och var sugen på att spela spel. Han kröp ner hos mig på madrassen med Doraspelet under armen. Varje gång jag var på väg att somna om väckte han mig med uppmaningen "Det är din tur nu mamma"! Jag som var så trött...ja, ja, sova får man väl göra en annan gång :o)

Idag har vi fixat och fejat här hemma. Marcus har byggt på altanen och jag har försökt att röja upp inomhus. Hugo har varit hemma hos sin kompis Edward och lekt på förmiddagen samtidigt som Alva höll mig och Marcus sällskap.

Alva och Pappa pratar videosamtal med farmor och farfar :o)

Pappa har fått en egen liten fin hjälpreda...i kjol och stövlar!

När vi handlade på Willys fick barnen varsin leksak i en sån där automat som brukar stå vid in och utgången. Hugo fick en röd ödla som han kallade för "Hugo"...

Alva fick en blå kräfta. Hon är inte lika försiktig som storebror med hanteringen.

Ikväll när barnen hade somnat åt vi räkmackor. Åh vad det var gott!!

Det drog ihop sig och blev oväder framåt eftermiddagen. Det åskade och blixtrade och regnet verkligen ÖSTE ner. Vi hade aldrig sett något liknande...barnen kunde inte heller tro sina ögon. Hugo tyckte att det var tokigt när vi såg studsmattan fyllas med hagel...det såg nästan ut som snö fast mitt i sommaren. Verkligen tokigt!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar