måndag 27 juli 2009

Cheval

Jag fick en tvåa i franska när jag gick på högstadiet. Jag hade en fröken som hette Sylvia Tavelin som var väldigt strikt och tråkig. Hennes lektioner såg alltid likadana ut. Dom började först med ord och fraser på en OH sedan lite pararbete, ännu mera OH-genomgång och till sist högläsning. Det fanns aldrig utrymme för lite nytänk. Urtrist! Men lite har fastnat iallafall och jag kommer ihåg att häst på franska heter "cheval". Detta för mig ooosökt in på det jag egentligen hade tänkt att blogga om ikväll. Mia har nämligen en väninna i Avesta som heter Lina och från henne har jag beställt fina tavlor och en liten figur i form av just en häst- en DALAhäst ;o)

Lina har så fint hemma hos sig. Jag har aldrig varit där men jag har besökt hennes blogg och fått se små smakprov på hur det ser ut hemma hos henne...och det är inte utan att man blir liiiite avundsjuk ;o) Lina håller även på med lite pyssel och knåp som hon säljer vidare till bla en inredningsbutik i Avesta om jag har förstått det rätt. Man kan även beställa direkt från Lina själv om det är något man fastnat för. Så jag tipsar dig att gå in på hennes blogg och kika runt lite. Klicka HÄR så kommer du dit.


Jag fick precis en underbar kommentar av Hugo för några minuter sedan precis innan han slocknade bredvid mig här i soffan. "Mamma jag gillar att du är så fin i dina fina kläder...Zzzzzzz"... Vad säger man? Charmknutte! ;o)
Min svägerska Åsa har precis börjat att blogga också, vilket jag tycker är jättekul. Kika gärna in på hennes blogg också och läs om livet på gården i Skärstad. Klicka HÄR så kommer du dit :o) Mia, min andra svägerska har också en blogg som kanske några av er redan vet. HÄR kommer adressen till henne.
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar