tisdag 28 juli 2009

Ännu en uteplats



Idag har jag och barnen spenderat halva dagen ute i Täby hos våra vänner Fam Göransson. Marcus behövde få jobba ostört med trappen och jag var i behov av att träffa folk och barnen få leka lite. Därför var det kul att Ramona och barnen var hemma idag och kunde ta emot oss några timmar. Barnen fick leka och jag och Ramona hade tid att emellanåt sitta ner och prata lite.


Alva som inte hade sovit något på förmiddagen var övertrött och kinkig när vi åkte hem i eftermiddags och skrek hela vägen hem i bilen. När vi kom hem satte jag mig med henne i knät på altanen för att prata med Marcus och spana in arbetet med trappen. När jag tittade ner hade Alva slocknat av utmattning... Så trött!


Ikväll kom "Coola killen" (som Hugo kallar honom) Martin förbi med traktorn och grävmaskinen för att hjälpa oss att gräva ytterligare en stenkista, förbereda för uteplatsen vi har planerat att ha på framsidan samt förlänga stengången runt huset fram till altanen. Barnen hade bänkat sig på första parkett som vanligt.









Bolltrolleri ;o)



Hugo fick följa med Martin på hans sista tippning när han skulle tömma släpet på gräset och jorden han hade grävt bort. Dom åkte ganska långt och var borta länge. När dom tillslut bromsade in vid huset och Hugo hoppade ut ur traktorhytten berättade Martin att Hugo hade slumrat till i traktorn men vaknat upp när han hade nickat till med huvudet och slagit i det i fönstret ;o) Stackarn...han var också trött efter dagens händelser.


Pappa och Alva står och beundrar förödelsen ;o)


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar