måndag 6 juli 2009

Höstblåsor

Vi fick en tid i förmiddags på vårdcentralen för Alva. Läkaren konstaterade att hon troligtvis har fått något som heter Höstblåsor...mitt i sommaren. Då är det vanligt med blåsor i händerna, munnen och under fötterna. Det kan även förekomma feber, vilket Alva lyckats att pricka in. I kväll när hon skulle sova hade hon ökat upp till 39.3 grader.

Vi har tagit det ganska lugnt idag. När Alva sov passade jag och Hugo på att baka lite. Vi åker till mormor och morfar i några dagar och då kommer farmor och farfar hit för att hjälpa Marcus med avloppet och altanen. Då tänkte jag att det kunde vara trevligt för dom att hitta lite fikabröd i frysen. Misstänker att det blir Birgit som får ansvara för att grabbarna får i sig mat och fika emellanåt nu när inte jag finns hemma.

Jahaja...jag har egentligen inte så mycket mer att skriva om så därför sätter jag punkt här och hoppas att ni alla får en fortsatt bra vecka. Vi får se om jag lyckas blogga något när jag är hos mamma och pappa. Annars hörs vi till helgen.

Havrekakkor med vit choklad och bullar med mandelmassa och mandel. Recept hittar du hos Bagarstugan


Kram Lovisa

1 kommentar: