torsdag 2 juli 2009

Semester!

Det är så varmt! Det borde vara förbjudet att sätta sin fot på jobbet dagar som dessa. Det sista man vill är att sätta på sig kläder (svarta i mitt fall ! ) och gå till jobbet där det är 30 grader varmt eller sätta sig i bilen där det också är 30 grader varmt (opeln saknar AC ! ) eller vistas utomhus där det också är 30 grader varmt. Jag vill bara ta på bikinin och lägga mig blick stilla på en filt och ta ett svalkande dopp med jämna mellanrum.

Barnen far illa i värmen dom också. Eftersom att dom inte är skapta för att sitta still utan hellre springer runt och leker blir dom alldeles dyngsura av svett. Det rent utav droppar om dom...stackarna! Sover gör dom inte heller...det är antingen för ljust ute eller så är det för varmt och klibbigt. Kunde dom sova i något mindre än bara mässingen så skulle även det vara att sova i för mycket...så varmt är det. Jag har redan varit uppe och nattat om Alva två gånger den senaste timmen och kudden är så blöt så att man skulle kunna vrida ur den...stackars liten!

Men från och med idag är jag ledig...semestern har äntligen börjat. Nu visar det sig att semestern troligtvis inte kommer att bli riktigt som vi hade tänkt. Mycket har dykt upp pga avloppet som bara krånglar så det ser inte ut att bli någon familjesemester i år. Men vi har ju Turkietresan i oktober att se fram emot. Skönt ska det bli att slippa stressa på mornarna och lämna barnen på dagis. Nu kan vi bara ta det lungt och njuta av all ledig tid tillsammans. Länge leve semestern!!!

Det är varmt i vår lya

Tog ett kort på mina nymålade naglar och lyckades få en helsvart bakgrund...fråga mig inte hur det gick till men läckert blev det ;o)

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Härligt m semester!! Snygg manikyr! Men var har du vigselringarna!?
    Här badar vi vidare i värmen!
    Lycka till m avloppet!
    Kram Linda

    SvaraRadera