onsdag 29 juli 2009

Borensberg en solig onsdag

Sitter och lyssnar till Hugos snarkningar bredvid mig i soffan och Alvas protester från sitt sovrum på övervåningen "Emiiiil...förgrymmade unge" ligger och och hojtar från sin säng (fast på sitt eget Alvaspråk) Vi som trodde att hon skulle somna så fort hon lade huvudet på kudden.

Vi har nämligen precis kommit hem från en heldag i Borensberg tillsammans med våra vänner Peter, Therese och deras lilla Alice. Dagen har varit fylld med hundar, lek, båtar och bad. Hugo somnade i bilen på väg hem men vaknade när vi svängde in på parkeringen. Han satte sig i soffan och åt en kvällsmacka sen lade han sig ner igen och somnade. Men Alva däremot hör jag fortfarande streta emot däruppe. Marcus säger "God natt" gång på gång men får hela tiden tillbaka till svar ett uppstudsigt "Nähäää"!!!! :o)

Vi har haft en jätte skön dag tillsammans med Hovlunds idag. Vi kom till Borensberg vid 11-tiden och då vankades det fika och lite kel och bus med hundarna Chirac och Birk. En Flat coated retriver och en schäfer/labrador...super mysiga hundar och självklart lite busiga. Hugo som gått och blivit lite hundrädd tror jag faktiskt blev lite botad under dagen. Han kunde tillslut komma i närheten av dom och klappa dom. Faktiskt så kastade han till och med boll med Birk vid några tillfällen och det gick riktigt bra.

Vi promenerade till slussarna och såg båtarna åka förbi. Hugo var mäkta imponerad och satt som ett ljus och såg på när det blev broöppning och en stor båt vid namn Diana passerade förbi oss på bara några meters avstånd.

Precis innan vi skulle åka hem så gick jag, Alva, Therese och Alice ner till badplatsen i närheten och grabbarna tog familjens båt till samma plats för ett kvällsdopp och lite fika. Hugo sken som en sol när han hoppade av båten och kom springandes till oss där vi stod på stranden. "Du hade fel" utbrast han till mig och syftade på min kommentar till honom tidigare på dagen när vi hade stått vid slussarna och jag hade svarat på hans tjat om att få åka båt att; "Det blir inget av med det idag!" Tji fick jag och Hugo var stolt som en tupp ;o)

Alice, Therese, Alva, Hugo, Marcus och Peter

DIANA

Hugo håller hårt i lillasyster.

Lek och bus med Birk
Hugo får åka båt med Peter och pappa.

Badtjej

Hugo har intagit Kindevågs posen. Farfar och pappa står likadant :o)
Alva plumsade i vattnet och sökte tröst hos mamma

Skön badbild på far och son.

Sjöbuse!!
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar