fredag 6 januari 2012

Nu äre schlut

Hejsan svejsan!

Nu är årets första jul avklarad, som egentligen var fjolårets sista. Det har varit en härlig och lugn dag trots huset fullt av barn. Tre 6 åringar, två 4 åringar och en Molly på 8 månader (om några dar).

Men dagens firande började egentligen redan vid 8-tiden imorse. Då skulle Seth firas med tårta, paket och sång. Han fyllde 6 år den 25/12 men då var inte vi där. Istället fick vi fira honom i morse.

Det var glada och förväntansfulla barn som hoppade upp i farmor och farfars säng. För idag hade alla barn under 7 år turen att få paket. Födelsedagsbarn eller inte. En snäll faster och farmor hade nämligen sett till att även Hugo, Alva och Molly fick varsina paket att öppna.

På förmiddagen tog jag, Birgit, Mia och Molly en promenad till trygghetsboendet där gammelmormor och gammelmorfar bor. I år kunde dom tyvärr inte vara med att fira lilla julafton pga sjukdom, så istället gick vi dit och lämnade över några julklappar från barnbarnsbarnen och oss vuxna. Jag tror det var uppskattat.

Efter fika, mat och fika igen var det ÄNTLIGEN dags för julklappsutdelning. Ja, alltså...det tyckte barnen. För dom hade verkligen väntat i typ en eeeevighet på att få riva upp presenterna som låg och lockade under granen.

Nu när det har lugnat ner sig lite och tröttheten börjar ta över barnens kroppar så leker dom väldigt lugnt och sansat med sina fina julklappar. Vi vuxna tittar på skidskytte, leker med iPhones och iPads och mumsar choklad. Härligt!

Jag sitter och fiser i min sköna julklapp som jag fick av Stefan. En onepice ;o) Ful som stryk (ja, alltså då menar jag passformen) men så hiskeligt SKÖN!

Här kommer om igen en bildkavalkad av dagen. Troligtvis i oordning. Jag vet inte varför det blir så...för jag lägger in dom i tidsordning. Well well. Here we go :o)

Det har fingervirkats en hel del sedan vi kom igår kväll. Här kollar Seth och Hugo på Bolibompa och Hugo bevisar att män faktiskt har simultanförmåga ;o)

Jag och Mia i våra sköna sparkdräkter :o)

Killekillekill!

Molly blev förevigad på kort mer än en gång under dan. Och hon vet precis vad hon ska göra...SMILE!!

Hugo har krupit upp i knät på farbror Stefan och tittar spänt på skidskyttet på tvn.

Syskonen Kindevåg :o)

Farfar och Molly myser i sängen efter Seths födelsedagsfirande.

Molly har kommit på att man kan vända och vrida på sig på golvet för att ta sig fram. Snart börjar hon nog krypa. Skruttan!

Paketutdelning på sängen.

Alva fingervirkar i farmors knä.

Julklappsutdelning.

Kusinerna Hanna och Alva.

Gubbarna och Molly sitter och prats've :o)

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar