söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År på er!

Hej!

Hur var ert nyårsfirande? Vårt var helt fantastiskt! Barnen var nöjda och glada hela kvällen och när barnen är nöjda och glada så är även föräldrarna nöjda och glada ;o)

Nu sitter vi och jäser i soffan. Barnen är ute i den för dagen nyfallna snön och leker. Det är en riktigt skön dag såhär efter kvällen före.

Vi hade sån tur att det blev lite nyårs mat över från igår så vi behöver inte ens tänka på vad vi ska äta till lunch idag. Jag är inte så sugen på att stå och slava i köket idag. Det känns alldeles lagom att bara slänga in en tallrik i micron. Det är precis den ambitionsnivån jag orkar med idag :o)

Här kommer iallafall en liten bildkavalkad ( i oordning) från gårdagen. Kram på er...

Välkomstdrink och mingelmat när gästerna kom.

Bilderna hamnade lite huller om buller som sagt. Mia och Sofi hugger in på efterrätten. Hela kvällen hade ett 80-tals tema kan man säga och efterrätten bestod av päronhalvor med After eight i ugnen. Sååååå gott!

Vi vuxna hade det så lugnt och skönt medan barnen lekte och tittade på film på övervåningen.

Efter tolvslaget togs detta kort på trötta och fnittriga mig och Marcus.

Kolla in vad jag kan!! Molly var tapper och höll ut ända till kl 23.

Mia och jag.

Barnen hade lite eget mys med chips, dricka och filmvisning. Dom var så uppspelta och glada!

12-slaget! Har man ingen tv så funkar iPaden lika bra när ma n vill lyssna till Jan Malmsjös nyårstal ;o)

Grabbarna lekte någon annorlunda lek där man skull sitta i (?) badkaret och räkna till hundra. Vad Seth gör har jag ingen aning om...men kul hade dom :o)

Efterrätten! Jag piffade till den med lite toscaröra och det blev såååå gott!!

Marcus åkte och handlade fyrverkerier, och det var tur. Det blev en hit och barnen var helt saliga efteråt.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar