torsdag 12 januari 2012

Grått och trist med lite stänk av kärlek

Hej hej!

Nä, hörrni! Det här har inte varit en "topp 5 dag" precis. Barnen vaknade pigga och glada och skjutsades iväg till skolan och dagis. När Molly skulle sova åkte jag iväg och tränade (Marcus är hemma och är sjuk så han vaktade Mollybus). So far so good!

Men när jag kom hem så ringde dom från skolan. Hugo låg i soffan och var inte alls pigg och ville åka hem. Så jag satte mig i bilen och hämtade honom. Kraken, han var likblek när jag mötte honom i dörren. Men väl hemma igen så visade det sig att han inte hade feber och plötsligt kom färgen tillbaka på kinderna och det skulle lekas och busas. Hmm...jag undrar jag. Hur sjuk är han egentligen? Jaja :o)

Marcus däremot är inte alls kry. Han ligger nerbäddad mest hela tiden. Han har värk i kroppen, feber och hosta. Och det verkar aldrig vilja gå över. Nu har det gått en vecka sedan han insjuknade. Imorgon bitti ska han ringa vårdcentralen och hoppas få en tid då en läkare kan titta på honom.

Dagens extremt tråkiga väder har spätt på den här hängiga, gråa, tunga känslan som har tagit över sjukstugan här hemma :o( Usch, vi får verkligen hoppas på en bättre dag imorgon. Då är det ju fredagsmysdagen ;o)

En kommentar jag kommer leva läääänge på och som lyser upp en annars grå och tråkig dag var den Hugo kom ut och sa efter att Marcus hade lagt honom.

"Mamma, jag kommer att älska dig i hela mitt liv".

Asså, hallå!! Visst smälter man! Hjärtat <3

Kram på er
Mollybus :o) Med lite hjälp så kom hon upp på fötterna och stod och pulade med babygymmet.

En bild från i söndags. Barnen gick ut och åkte "rattkälke" med farfar.

Hugo nös och ut kom detta! Hahaha...nädå :o) I julklapp fick han skämtleksaker. Däribland denna fejksnorbobba ;o)

Vi fick veta att kusinerna som vi firade jul med hade fått löss. Så då blev det lusletning med pannlampan på.
Alva åkte racerfort på rattkälken.

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar