onsdag 18 januari 2012

Gympa

Hej hej!

Ingen mus i fällan idag heller :o( Inatt hade han härjat runt och bitit sönder en mjölpåse som stod på en utav hyllorna. Mjöl ÖVERALLT! Eländiga mus!!!

Nu har jag laddat musfällan med en saftig korvbit och har gått upp och satt mig på övervåningen i hopp om att han ska våga sig fram när det blir tyst och lugnt där nere i köket. Usch, jag vill inte ha någon äcklig mus i mitt skafferi!!

Idag var det dagen då Alva äntligen skulle få börja på gymnastik/bollkul. Som hon har längtat! Hon var redo redan imorse när vi kom till dagis. "Men mamma, ska vi inte gå på jumpan nu?" undrade hon när vi passareade gymnastikhuset. Ivrig, var bara förnamnet på henne idag :o)

Nu ligger hon och sover (inga problem att somna ikväll inte), utmattad och lycklig. "Mamma, det var såååå roligt!!!" blev utlåtandet. Så jag misstänker att vi har hittat en aktivitet till Alva också. Det blir intensiva veckor framöver. Hugo har fotboll på måndag och torsdag kväll. Alva har gympa på onsdag kväll, och så vill även jag och Marcus hinna klämma in ett träningspass eller två...pjuh ;o) Men det ska nog gå bra.


Spänd av förväntan.

Vilken tur att man kan komma på genvägar när uppgiften känns lite otäck!

"Kolla mamma, vilka starka muskler jag har!"

De romerska ringarna var roliga :o)

Nya gympakläder och skor var införskaffade dagen till ära. Fick dock åka och byta skorna på XXL idag. Storlek 28 var visst för små (!) Jodå, nu är det visst stl 29 som gäller! Vart ska detta sluta??

Å hej å hå!

Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Hej :-)
    Vi hade en mus på jobbet. De satte en mandel i fällan då blev det tydligen oemotståndligt.

    kram Carina i ställdalen

    SvaraRadera
  2. Tack Carina! Det ska jag nog ta och testa. Han verkar vara trött på korv ;o) Kram på dig!

    SvaraRadera