söndag 1 januari 2012

Året i bilder

God kväll!

Hur har eran första dag på året varit? Min har spenderats i pyjamas och jag har gjort absolut ingenting. Så skönt! Jag fick till och med en stund för mig själv mitt på dan när Mia och Seth hade åkt hem. Marcus tog med sig barnen hem till brorsan för att hjälpa honom skruva ihop lite möbler och Molly sov. Det var så lugnt och tyst. Och istället för att göra massa "måsten", så lade jag mig i soffan med iPaden och bara hade det gott. Bra start på det nya året kan jag tycka :o)

Jag har sett att många bloggare är så ambitiösa och lägger ut fina årskrönikor från det gågna året. Jag tänkte att jag inte skulle vara sämre jag. Det kan ju vara kul att titta tillbaka på framöver i livet. Det bli liksom som en snabbspolning genom livet.

Håll i hatten, here we go!


Januari

Januari kunde inte ha börjat bättre, för Alvas bästis Cornelia sov över hos oss då. Vi färdigställde HUgo och Alvas nya rum och byggde till en sektion i köket. Jag blev kanonförkyld och tappade rösten i slutet på månaden.
Marcus och jag åkte till Loka brunn en helg. Så mysigt och välbehövligt!

Februari

Jag blev sjukskriven pga av hesheten och blev hemma från jobbet i 3 veckor. Alla runt omkring mig njöt nog av tystnaden ;o) Vi åkte upp till Avetsa och firade våra födelsedagar. Men egentligen var det för att MArcus skulle få åka Engelbrektsloppet och att vi samtidigt skulle få umgås med Mia, Stefan och Seth.


Jag var 6 månader gången.

Mars

I mars så fortsatte vi fixa här hemma. Min och AMrcus garderob fick sig en genomkörare, vilket var på tiden. Alva var hängig under en period och besökte vårdcentralen några vändor. Barnen hade pyjamasparty på dagis. Linnéa och tjejerna besökte Katrineholm och vi gjorde henne sällskap. Min födelsedagspresent till Marcus var att gå på David Batra och vi hade en toppenkväll!

Det visade sig att det skulle bli en kanontidig och varm vår.


April

Vi åkte hem till Kisa och hälsade på en helg och Hugo upptäckte sin första lösa tand. Jag jobbade min sista dag på väldigt länge och gick hem på mammaledighet.

Några dagar senare tappade han sin första tand!


Maj

Majmånad blev en fantastisk månad. Det snöade i början på månaden (?!) och så var äntligen tiden inne...

...ÄNTLIGEN fick jag andas in min underbara lustgas igen!!!

Efter ca 22 snurriga, tunga och tröttsamma timmar kom hon äntligen. Vår älskade Molly!!


Juni

Juni blev en skön försommarmånad. Mia, Stefan och Seth flyttade till vår stora glädje tillbaka till Örebro efter några år uppe i Avesta. Grävmaskiner och dumprar åkte skytteltrafik utanför huset då rälsen och allt runtomkring skulle fräschas upp. Vi åkte och bowlade med Mia, Seth och Higårds.

Örebro visade sig från sin kreativa sida då det var Open art i hela stan.


Juli

Vi åkte tillbaka till vårt efterlängtade Öland. Barnen och vi stormtrivdes och vi hade en helt underbar vecka.

Vi firade 8-årig bröllopsdag och tog det traditionella kortet.

Och så spenderade vi två dagar på Kolmården med min familj. Underbara dagar!!!


Augusti

Vi fick ett skönt avslut på sommaren genom att åka och hälsa på kompisar i deras stuga. Vi fiskade, grillade och barnen badade.

Hugo blev stora killen då han började i förskoleklassen Humlan.

Molly började ta mer plats och vi behövde skaffa större bil. Mazdan fick bli vårt nya vrålåk.


September

Vår älskade Hugo fyllde 6 år den 2 september. Marcus, jag och Molly åkte med Romells till Ullared och shoppade julklappar och annat skoj. Hugo började simskola och spelade sin första riktiga match med sitt fotbollslag. Molly började lite smått med smakportioner...och hatade det!

Ullared i miniatyrformat.


Oktober

Vår älskade Alva fyllde 4 år den 22 oktober. Det kapades en björk på baksidan som gav oss ännu mer ved att elda. Molly barnvälsignades och Hugo skrämde livet ur oss då han svimmade vid 4 tillfällen på en vecka. Den värsta veckan i våra liv. Ovissheten och oron tog knäcken på oss, men vi fick fantastisk hjälp och stöttning på sjukhuset. Efter massvis av tester visade det sig att han har epilepsi.

Nu äter han medicin, morgon och kväll, och mår relativt bra. Han är tapper vår Hugo. Den här lilla maskinen blev han som tur av med efter en vecka. Det var ett litet EKG som skulle kolla hjärtat under några dagar.

Barnvälsignelse för Mollybus.


November

November månad förevigades tyvärr inte så mycket. Kameran fick vila. Simskolan avslutades och det börjades fixas och grejas hemma, på dagis och i skolan. Snart var det adventstider.



December

I december så var det avslutningar och firande till höger och vänster. Barnen lussade så fint och vi lyckades få till ett julkort även iår. Jul och nyår hamnade tokigt till på en lördag så det blev inte mycket till ledighet för Marcus. Som ett fint avslut på året så krockade Marcus med Mazdan och i skrivande stund vet vi fortfarande inte vad det har blivit av den. Men vi lever, är vid gott mod, är vid god hälsa och har underbara vänner, familjer och människor runtomkring oss.


Vi lägger ett fint och värdefullt 2011 bakom oss och ser med spänning fram emot vad 2012 har att bjussa på. Hoppas ni orkar fortsätta hänga med mig här på min blogg. Jag ser nog att ni är några stycken som tittar in här ibland. Det är jättekul, men samtidigt lite nervöst och pirrigt. För jag vet ju knappt vilka ni alla är ;o) Hoppas ni får ett bra 2012 iallafall. Ta hand om er och alla era nära och kära.


Vi hörs!


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Det var länge sen jag var in på din blogg, men det är alltid lika mysigt att läsa! :)

    Fin sammanfattning av 2011. Och superfina bilder!
    Kram L

    SvaraRadera
  2. Jag smyger in ganska ofta :-)

    God fortsättning på det nya året!

    Kram Jessica

    SvaraRadera