tisdag 19 april 2011

Vi laddar på olika sätt

Tjingeling!


Underbara tisdag. Solen skiner och fastän termometern visar på +7 grader ute så känns det riktigt varmt och skönt. Jag har sagt det förr men det tåls att nämnas igen...mina vänner, DET ÄR VÅÅÅÅÅR!!!


Igår var det första utomhusträningen för Hugos bollkulgäng. Det såg så skönt ut när grabbarna och tränarna sprang runt i shorts och t-shirt och föräldrarna satt och "följde med" i spelet med ansiktena riktade mot solen. Hugo fick in en riktigt snygg nick efter en hög utspark från målvakten och detta var något som det pratades om resten av kvällen. Han var mäkta stolt! Han har dessutom fått låna ett par fotbollsskor med dobbar av en son till en arbetskamrat till Marcus. "Dom gjorde så att jag kunde springa superfort!" löd betyget efter första träningen.


Marcus, den lilla hurtbullen, fortsätter att hålla i sin löpträning. Den 28 maj ska han ju springa Stockholm Marathon för andra gången och självklart har han som mål att komma under fyra timmar som han sprang på sist. Det blir mycket träning och så försöker han tänka på vad han äter. Uj uj uj, jag blir trött bara jag tänker på det... ;o)


Själv har jag mitt eget sätt att ladda inför mitt personliga "Marathon". För visst brukar dom säga att en kvinnas kropp går igenom ungefär samma typ av ansträngning vid en förlossning som när man springer ett Marathon?! Men istället för att träna och vara ute och springa och röra på mig samt äta rätt så ligger jag hellre still och vilar och äter mat och fikar som om det inte finns en morgondag. Jag vet faktiskt inte vad det flugit i mig för jag tycker att jag har skött mig relativt bra övriga graviditeten. Jag har gått upp strax över 10 kg och har inte ätit alltför mycket onödigt eller onyttigt. Men nu!!! Nu är jag som en soptunna...allt som går att tugga och svälja åker in i munnen utan minsta tvekan. Jag hoppas bara att jag inte behöver gå så mycket över tiden för då är jag rädd att dom sista veckorna kommer att bjuda på minst +10 kg till.


Har hittat en ny favorit! En typ av kaffedrink/shake som heter Frapino!!! Mmmmums, den är sannerligen inte svår att få ner ;o)


Igår stannade jag till på McDonalds på vägen hem...Varför? "Because I´m worth it" ;o) och köpte mig en McFlurry Daim och en kaffe. Inget konstigt aaalls!


1/4 av familjens mer hälsosammare medlemmar. Första utomhusträningen :o)





Kram Lovisa






1 kommentar:

  1. Det kallas att kolhydratladda Lojsi och det gör alla stora idrottare före en viktig insats så.... inget konstigt aaaallsss =0)
    Synd att vi inte fick till en träff den här veckan men vi gör ett nytt försök!
    Försöka få till en skypedate med barnen kanske?
    Kram påre!
    Linda

    SvaraRadera