söndag 24 april 2011

Snokande besök

Halli hallå!

Trodde det skulle bli en lugn och skön kväll i kväll men båda barnen är pigga som lärkor och vill absolut inte sova trots att dom borde vara jättetrötta efter en dag av fullt ös. Solen är boven i dramat...Alva och jag gjorde ett försök att sova för en stund sedan men hon vägrar acceptera att det är kväll. "Nähääää...det är inte kväll, solen skiner ju!" kontrar hon så fort jag försöker få henne att sluta sina blå :o)

Marcus den stackarn försöker titta på Mästarnas Mästare men det går inte jättebra med två snackpåsar i soffan ;o)


Idag har barnen haft kompisar på besök så jag och Marcus fick chansen att hinna röja i trädgården och inomhus. Det känns hemskt att säga det, men jag klarade inte av att vistas ute pga värmen så jag tog på mej att röja upp inomhus trots det strålande vädret. Marcus har rensat i rabatter och fyllt på med gödsel där det har behövts. Han hann även skura altanen samt börja olja in den så imorgon ska vi nog få fram utemöbeln lagom innan vi får lunchbesök. Det ska bli mysigt!

Igår upptäckte vi ett något udda besök i trädgården. (Känsliga läsare ombedes sluta läsa NU...tex Mia...hihi) Alva och jag låg nämligen på en filt och mös i skuggan när vi hörde en fågel flaxa runt som en galning en bit ifrån oss. När vi tittade upp såg vi att den hade tappat en orm på gräsmattan som nu kämpade för sitt liv för att få komma undan. Ormar hör inte till mitt favoritdjur men det hör ju inte heller till vanligheten att se i sin trädgård så därför sprang jag in efter kameran. Som tur var hade jag det stora objektivet på så jag behövde inte gå så nära för att få en bra närbild. För ni må tro benen skakade...huvva!


Någon som vet vad det är för sort? Gulsnok kanske?


Varje dag slås vi av hur Hugo bara blir större och större. Här ringer han till kompisen Lucas och undrar om dom ska leka. I morse märkte vi dessutom att en vuxentand redan är på väg upp bakom den lösa tanden. "Jag blir så glad så jag börjar nästan gråta" var hans kommentar :o)
Älsklingen!




Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Men Lovisa!!! En orm - ORM - på bild!!! Jag HATAR ormar! Stefan fick läsa vad du skrev för jag vågade inte titta på detta inlägg... ;0) kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Vilka är oddsen på att en orm ska dimpa ner ovanifrån här i Sverige??? Otroligt!!!!!!!!!!!!!!
    Du var modig som tog kort!

    SvaraRadera