tisdag 12 april 2011

En gammal bild


Hej på er!



Tänkte bara passa på att visa en gammal bild som jag bara ääälskar! Det är ett foto på min farfar Alfred (i bakgrunden med armarna i kors) och två av hans bröder och deras pappa. Jag undrar vad han egentligen tänkte på när fotot togs...av intresset att dömma skulle det kunna vara något i stil med " Ta kort??? Aaasch, va ska hä va bra för?" :o) Min farfar kunde låta ganska barsk, och ibland var man riktigt skraj för honom när han tornade upp sig framför en. Men idag minns jag honom bara som en mysig farfar med glimten i ögat. Och dom gångerna han röt i så att knäna skakade så kan jag se honom framför mig hur han skrattade gott åt sitt påfund när ingen såg ;o)



Han var fin min farfar. Hugo är döpt efter honom, Hugo Alfred Emanuel Kindevåg. Ett fint och redigt namn.



Grabbarna Lindberg.






Kram Lovisa


1 kommentar:

  1. Byte av header minsann....
    Gillar bilden på din farfar och dina tankar runt den och på honom.
    Kram

    SvaraRadera