lördag 9 april 2011

Hä gå ba fint!


Hej hallå!

Japp, jag klarade första natten utan man och barn. Jag var lite orolig att jag inte skulle kunna somna, men det gick ju bara fin fint. Lade mig lite senare än jag hade planerat och det var nog det som gjorde susen. Jag var verkligen dödstrött när jag väl kröp ner under täcket.


Idag har jag jobbat och det har gått bara bra. Det börjar bli lite trögt och segt bara nu när det börjar närma sig nedräkning. Kroppen och huvudet har börjat ge upp så jag är inte så snabbtänkt och smidig som jag skulle vilja vara. Bara 1 1/2 vecka kvar nu, sen går jag hem på full tid. Det ska bli skönt!


Solen har skinit idag och det känns riktigt vårigt ute, trots stormen som härjar. När jag kom hem idag så hade cyklarna blåst ner och bollar låg huller om buller på tomten så det var bara att börja röja upp. Under tiden jag plockade undan så hittade jag ett säkert vårtecken på tomten som gladde mig ända in i själen...en maskros! Tänk vad en liten blomma kan göra (eller räknas maskrosor som ogräs?)


Nä, nu är det dags för en film och lite lördagsmys...å vad blir det ikväll? Chips och dip såklart!!! Hoppas ni får en skön lördagkväll, vi hörs!


Fick sällskap av dessa skönheter på väg till jobbet imorse. Dom trodde nog att jag hade något smarrigt mögelbröd att bjuda på :o)

Första maskrosen för mig i år!

Kram Lovisa


*********************************Uppdatering************************************


Hihi! Tack snälla svägerskan Åsa som har ögonen med sig ;o) Visst vet jag väl att det heter tussilago. Det var tryckfelsnisse, hög på godis och chips som råkade skriva fel :o)

1 kommentar:

  1. EEEEEEEEeeeeehhhhhhhhhhhh din maskros är misstänkt lik en tussilago. Men vad vet jag???
    Skönt att du klarar dig utan man och barn, de fick köttbullar idag vet jag från en säker källa, hon höll just på att steka dem när jag ringde.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera