torsdag 28 april 2011

Bröllopsdags


Hallå ja!


Äntligen sover barnen och jag har sjunkit ner i soffan med datorn i knät. Marcus är ute på en löptur och kommer nog hem vilken minut som helst. Slog precis på tvn och kanal 4 och vilken tur jag har...dom visar just ett program om det stora bröllopet som går av stapeln i England imorgon mellan Prins William och Kate Middleton. Gissa vem som kommer att sitta som klistrad framför tvn och titta?? Yes...moi!!!! Jag missade delar av Kronprinsessan Victoria och Daniels bröllop förra sommaren så nu ska det bli kul att kunna sitta ner i lugn och ro och följa festligheterna. Måste nog åka och handla något gott innan och tjuvstarta fredagsmyset lite ;o)


I morse tog jag och barnen en promenad/cykeltur till dagis. Det kändes i magen kan jag säga. Speciellt eftersom att Alva stundtals "glömde bort" att trampa så att jag fick knuffa på i parti och minut. Vid 11-tiden hade jag en date med en jobbarkompis, Lovisa, på stan. Hon och lilla Hedvig på 6 veckor gjorde mig sällskap över en fika på Espresso House. Mitt nya favoritställe...dom har så otroligt goda Frapinos som jag har berättat om tidigare. Det blev en ganska lång promenad till och från stan också eftersom att jag valde att parkera en bit ifrån. Sen blev det en promenad igen då jag skulle hämta barnen på dagis, så idag har jag inte legat på latsidan direkt :o) Hoppas att det kan vara till hjälp att få bebisen att vilja komma ut.


Mums!! Frapino och kladdkaka med grädde på en solig uteservering. Me like!!


Vackert så det gör ont!


Har planterat lite blommor här hemma. Denna står på trappen och välkomnar den som kommer på besök.



En enkel tulipan!


Man blir törstig av att cykla. När vi kom hem efter dagis var det läge för lite vätskepåfyllning.




Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar