torsdag 21 april 2011

Färdigjobbat!

Hej på er!


Japp, nu är det färdigjobbat för i år. Idag har jag gjort min sista dag på jobbet. Jag har lämnat in kort, nycklar och mobiltelefon. Gjort min sista "tolkredd" (vi registrerar alla uppdrag vi gör och redovisar dessa) och plockat med mig min privata mugg från köksskåpet.


Men samtidigt som det kändes lite vemodigt så var det med en skön och glad känsla i kroppen som jag styrde bilen hemåt. Tänk att få vara hemma och vara mammaledig i 1 års tid. Få mer tid tillsammans med barnen och speciellt att få lära känna den nya lilla krabaten som snart gör entré i våra liv. Det är häftigt!


Marcus och barnen har varit lediga idag och dom har verkligen fått mycket gjort här hemma. Tippen fick sig ett besök tidigt imorse och så har bilarna fått nya lampor, Alvas cykel har fått nytt bakdäck, endel utemöbler och annat som var i behov av det har fått sig en omgång av högtryckstvätten (vilken underbar uppfinning). Vi har hunnit fika och äta, hoppa studsmatta, kasta pil och nu på kvällskvisten tog vi en skön promenad (för dom som inte drabbades av sammandragningar varannan meter det vill säga...hihi) så att barnen kunde testa sina cyklar. En bra dag med andra ord!


I morgon fortsätter vi vara lediga. Alva ska på kalas på eftermiddagen och på kvällen ska vi ha Påsk-knytis hemma hos Romells. Det ska bli jättemysigt! När vi kommer hem igen har jag beställt en "movienight" ihop med maken. Hoppas vi orkar hålla ögonen öppna så pass länge att vi hinner se den tredje delen av Twilight-filmerna, "Eclipse"...det har jag sett fram emot lääänge!


Hoppas ni har det gott ute i vårsolen och får en fortsatt trevlig påsk!


Barnen är redo för en cykeltur till lekparken.

Alva hade lite bättre kläm på trampandet nu än om man jämför med hur det såg ut i höstas. Nu trampar hon iallafall framåt istället för att bromsa hela tiden :o)


Jag och magen är från och med nu lediga...och det känns så underbart skönt!

Barnen gungar och Marcus spanar :o)


Rak i ryggen som en fura ;o)







Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Du vet att vi är lediga hela helgen om sammandragningarna blir jääääättte många. VI kommer som ett skott ;0)
    Kram till hela fina familjen!
    Kram

    SvaraRadera