tisdag 5 april 2011

1 år sedan


Hej!

Jag har egentligen inget särskilt att blogga om så därför började jag titta igenom lite gamla bilder för att kolla vad vi hade för oss för exakt 1 år sedan. Och kan ni ana??? Jag blev chockad själv... Vi var nämligen uppe i stugan i norrland den 5 april i fjol. Påsken var extremt tidig då om man jämför med i år då den är extremt sen. Jag hade en förhoppning om att vi skulle kunna åka uppöver i år men det var innan jag visste att vi skulle få tillökning två veckor efter påsk.


Det som lindrar lite är att veta att ingen annan från familjen åker uppöver vilket betyder att vi inte missar något familjemys. För det hade känts tungt att veta att hela familjen satt i stugan och hade mysigt tillsammans och vi blev kvar här hemma. Men nästa år hoppas jag verkligen att vi kan åka upp igen. Det hör ju som till att åka upp till Långsjöby och träffa familj, släkt och vänner samt njuta av soliga dagar ute på isen. Hoppas, hoppas, hoppas!!!


Var hos barnmorskan igår...det börjar bli tätare och tätare kontroller vilket tyder på att det inte är långt kvar nu. Är ju beräknad den 8 maj, så det närmar sig som sagt. Bebisens hjärtljud låg på 144 och den har dessutom börjat gosa ner sig ordentligt så huvudet knappt gick att rucka på. Själv så har jag ganska taskiga värden...allt var lågt, men jag tycker ändå att jag klarar mig bra. Jag fortsätter med mina dagliga tupplurer och dom gör susen. Jag känner mig mycket mer pigg och utvilad och orkar därmed mycket mer här hemma.


Japp, från att ha INGENTING att skriva om så blev det trots allt ett litet inlägg. Varsågoda att titta på lite gamla bilder från ifjol och så får ni ta hand om er därute. Vi hörs snart igen. Nu ska jag gå och lägga mig i en renbäddad säng....ljuvligt!!


Hugo och Nellie byggde en rock´n roll snögubbe ute på isen.

Underbara vårsol!!!!

Storfiskarn!
Alva och Signe...ett år yngre och med bus i blicken :o)




Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar