tisdag 26 april 2011

Nu är den ute

Hej allihopa!

Jag önskar att jag kunde säga att det är bebisen som har valt att titta ut, men tyvärr är det inte så. Den verkar ha det varmt och gosigt därinne och jag har inte känt något mer sedan härom natten då jag låg och klockade förvärkarna jag hade. Men dom var så oregelbundna både i intensitet och i tid så jag somnade om och vaknade upp igen på morgonen utan att det blev något mer.


Nä, vad jag egentligen menar är något nästan lika stort som att föda barn...iallafall om ni frågar Hugo. Hans lösa tand har nämligen äntligen kastat in handduken och lämnat plats åt den pockande vuxentanden som redan är på väg upp. Lyckan är stor och jag måste erkänna att jag känner mig minst lika uppspelt som sonen. Tänk...hans första tand, det är stort! Inatt kommer tandfén att besöka Karlsrovägen 8 med en guldpeng...det är ett som är säkert!


Annars finns det inte så mycket att förtälja. Vi har återgått till det normala igen efter det fantastiska påsklovet vi har njutit av. Barnen tyckte det var kul att gå tillbaka till dagis idag...men det är klart, lite mer ledighet hade ju inte skadat ;o) De närmsta dagarna kommer för min del att gå åt till att fortsätta stånka och stöna och invänta bebisleverans. Som vi längtar!!!


Hugo hittade en "tam" fjäril på plattgången igår (eller en väldigt trött och slö fjäril, rättare sagt) som klättrade runt på hans arm och hand en bra stund.


Jag införskaffade en badbalja till bebisen igår (Coop 116:-). Barnen diggade den och Hugo badade faktiskt i den efter fotbollsträningen och det gick hur bra som helst...fastän det blev en gnutta trångt ;o)

Tandlös!








Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Åh, jag som trodde det var bäbisen när jag läste rubriken. Trodde jag missat något...

    Du är så duktig på att blogga:-)
    Puss, älskar dig

    SvaraRadera