lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK

Glad påsk på er! Hoppas ni har sköna lediga dagar och att solen skiner på er. Jag har alltid tyckt att sommaren är den bästa tiden på året men nu börjar jag vackla och tycker nästan att våren slår det mesta. Speciellt när det är såhär vackert väder och naturen bjuder på en massa underbara gobitar att titta på.

Nu har vi verkligen blivit bortskämda med soligt väder varje dag den senaste veckan...och framför allt värme. I natt sov vi med öppet fönster i sovrummet just för att det var så varmt och kvaft. Det har väl aldrig hänt i aprilmånad förut!!??

Jahapp...hur firar vi påsken då? Ja, vanligtvis så brukar det ju höra till att vi åker upp till stugan i Långsjöby, men eftersom att bebisleveransen ligger så pass nära inpå så vågade vi inte göra den resan i år. I stället är vi hemma och bara tar det lugnt och njuter av goda vänners sällskap och det underbara vårvädret som sagt.

Igår hade vi Påsk-knytis hemma hos Romells med trevligt sällskap och massor av god mat. Vi var helt slut när vi kom hem. Men jag och Marcus orkade med vår movienight trots allt. Idag ska vi grilla med några kompisar här i Mosås och på måndag får vi hit några vänner på mat. Det går i ett, men det är ju bara kul eftersom att det är så trevligt och så finns det ju tid att ta igen sig någon gång under dan för att orka. Igår slumrade jag tex en stund på soffan innan jag och Alva drog i väg på 3-årskalas och sedan avslutade kvällen hos Romells. Jag hade nog inte klarat med trevligheterna annars. Jag är verkligen trött och klen nuförtiden ;o)

Idag förväntar vi oss ett bombardemang av påskgummor och påskgubbar som kommer för att tigga godis. När jag var och handlade härom dagen såg jag självklart till att vi skulle ha godis hemma den här helgen...men bara så att det räckte till oss. Jag glömde köpa till dom tiggande påskkärringarna, så det fick vi svänga förbi på Parkhallen och införskaffa igårkväll på vägen hem. Så nu står det en korg full med godis och väntar på att sötsugna små barn ska titta förbi.


GLAD PÅSK önskar Hugo och Alva med dessa små söta kycklingar som dom gjort på dagis.


Godiskorgen står redo på bordet i väntan på att det ska knacka på dörren.

Alva har pyntat påskriset som står ute på trappen.

Marcus har gett sig ut på ett låååångpass. Jag fick strikta order om att inte föda just nu ;o)






Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar