tisdag 7 februari 2012

Bildlöst

Hej hej!

Förlåt min frånvaro från bloggen. Ja, alltså...om ni har saknat mig det vill säga ;o)

Jag har inte haft så mycket tid till att blogga den senaste veckan. Fullt upp och inte så mycket lust i en salig blandning. Men när jag väl skulle sätta mig ner och blogga igårkväll. Ja då gick det inte att lägga in bilderna. Suck! Och jag vet inte hur ni känner? Men jag tycker att ett blogginlägg utan bilder kan bli lite småtråkigt så därför struntade jag helt i att blogga.

Nu har jag suttit och försökt få in bilderna från iPaden in i datorn men har ännu inte kommit på hur man gör så det ser tyvärr ut som att även detta inlägg kommer bli bildlöst. MEN så såg jag att min storasyster hade bloggat lite om helgen och då tänkte jag att jag kunde länka över till henne. Så är ni lite sugna på att se hur vår helg har varit så kan ni ju besöka den HÄR sidan.

Men jag kan ju berätta lite först vad som har hänt.

Den här helgen har vi (eller kanske mest JAG) sett fram emot. I julklapp gav jag nämligen Ebba ett presentkort på en tjejhelg med mig här i Örebro och i fredags så åkte jag och barnen in till stan för att hämta upp henne på tågstationen (Ebba är alltså min systerdotter från Västerås, om du undrar).

När Ebba var liten och jag bodde i Västerås så brukade jag ibland låna henne och så hade vi fredagsmys (men så hette det ju inte då...då var det bara FREDAG och MYS liksom) i min lägenhet. När jag sedan flyttade till Örebro så kom hon ibland och stannade en helg och så åkte vi till tex lekplatsen i stadsparken, Gustavsvik och badade eller tog en glass vid slottet osv osv.

Idag är Ebba 13 år och inte så liten längre och därför passar det sig bättre med lite "vuxnare" aktiviteter. Så den här helgen har vi fikat uppe i Svampen, käkat sushi, shoppat på Marieberg, gått på bio och myst framför tvn och tittat på Melodifestivalen :o) En supermysig helg!!

I söndags kom sedan syrran med sin familj för att hämta hem Ebba, kom gjorde också mina föräldrar och lillebror och så passade vi på att fira lite födelsedagar. Så det blev tårta och paket och mysigt umgänge.

Nä, nu ska jag engagera mig lite i Alva. Tjipp tjillevipp så är det plötsligt tisdag igen och vi har en skön hemmadag idag, jag och tjejerna.

Hoppas att du får en bra vecka. Nästa gång vi hörs så har jag förhoppningsvis fått i ordning på bilderna. Ha det gott!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar