måndag 20 februari 2012

Febrig Molly och Fina vänner

Hej på er!

Tänk vilken vitaminkick härliga vänner kan vara! Jag känner mig påfylld med så mycket energi och ork så att jag klarar mig resten av året känns det som :o)

Vi har haft en underbar helg trots att Molly har varit sjuk. Fyra dagar med 39-40 graders feber har gjort att vår lilla tjej inte har varit speciellt kaxig. Men hon har ändå varit tapper och hållt humöret uppe. Vår makalösa unge!

Våra vänner från Norrköping, Marie och Daniel och deras lilla Nisse kom i fredagskväll. Barnen hade precis hunnit somna, det var bara Molly som var vaken. Så när dom kom kunde vi sätta oss vid brasan och äta lite kvällsfika innan det var dags för sängen.

Lördagen spenderades sedan i hemmets lugna vrå och vi hade det så skönt! Vi bara fikade och åt och senare framåt kvällen så åkte lördagsmyset fram när det var dags för Melodifestivalen. Hrm, ja alltså det här med Melodifestivalen. Vad tyckte du? Jag börjar iallafall tycka att det har tappat sin tjusning. Jag inser nu att jag börjar bli gammal, för när tårna krullar sig och näsborrarna fladdrar av ilska över att en låt som "Mirakel" med Björn Ranelid feat. Sara Li går vidare då tycker jag inte att det är kul längre.

En till som helt tappade fattningen i lördagskväll var Hugo. Han hängde över soffryggen och vågade inte titta när det stod mellan hans favorit Mattias och Ranelid mot slutet. När sedan "Mirakel" utropades som vinnare så stegade Hugo in på sitt rum och grät sig till sömns. "Hur kunde det få hända? Han var ju såååå dålig! Jag ska ALDRIG mer titta på Melodifestivalen!!"

Stackars liten! Men känner jag honom rätt så sitter han nog ändå bänkad på lördag igen med telefonen i högsta hugg. Och då ska jag tog tillåta honom att få rösta fler än en gång. För en repris av lördagens vinst vill vi inte uppleva igen ;o)



Den här fina familjen har vi fått rå om den här helgen!


Världens sötaste Nisse ska snart bli storebror :o)

Fick en möjlighet att använda de här raringarna till kvällsmaten i lördags. Då vankades det hemmagjord sushi och dessa två plastisar gjorde matlagningen tusen gånger lättare. Tack Linda!!



Mmmmmums!



Lördagsmys betyder All In när det kommer till snacks, så här bjöds det på chips, godis, morötter, dip, nötter och läsk!



Alla var så engagerade i Melodifestivalen så vi märkte inte att Alva hade gått in på sitt rum för att leka och somnat i sängen.



Marie och Daniel kom med en så fin present! Just precis min smak :o)



Från Moas Veranda i Norrköping (om jag minns rätt).



Igår så tog jag, Marcus och Molly en "5 minutare" efter lunchen. Det gjorde vi alltid förr i tiden "Pre barnen". Det är ju så skönt att vila/sova på maten. Molly satt och lekte med sin spegel.



Tittut!



Dessa underbara tulpaner har förgyllt vår helg. Tack så mycket G-mormor och G-morfar för bidraget!



Jag bara älskar tulpaner!







Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Melodifestivalen, ja... Hur kunde detta hända?
    Kvalitén må vara skiftande på bidragen, och vissa låtar var ganska dåliga, men att den ENDA medverkande som var både totalt tondöv och saknade taktkänsla lyckades ta sig till final är för mig helt obegripligt. Nog för att man kan ha olika musiksmak men han fick karaoke på finnlandsfärjan att framstå som ljuvligt i jämförelse.

    SvaraRadera