söndag 26 februari 2012

Städmani

Tjingeling!

Jag har knappt lagt märke till det, för det måste ha smugit sig på successivt. Men helt plötsligt så sover Molly mycket bättre på nätterna. Inatt åt hon (snuttade) för första gången kl 5. Och sedan somnade hon om och vaknade kl 7. Helt okej faktiskt. Det är skönt att börja få lite mer sammanhängande sömn igen efter snart ett år (om man räknar med graviditeten också...då sov jag inte heller bra). Lovely!

Alva har mått riktigt bra idag men så fort det blir kväll så börjar hon frysa och får feber igen. Så vi blir helt enkelt hemma imorgon också. Men för Hugo är sportlovet över och sjukdomar har han klarat sig ifrån så för honom är det dags att gå tillbaka till skolan imorgon.

I förmiddags åkte grabbarna till kyrkan och jag och tjejerna blev kvar hemma. Jag fick ett "il" och började rensa upp på Hugos rum. Det låg kläder, skräp och leksaker i drivor. Så jag tog fram en soppåse och började sortera. Alva hade ork och hjälpte till att fixa och dona inne på brorsans rum. Men när det sen var dags att ta tag i hennes rum då drabbades hon av akut förlamning i armar och ben och andra vitala delar som är av vikt vid städning. Hon satte sig i soffan och tittade på en film istället...och tur var nog det, för då kunde jag röja i lugn och ro utan att hon hejdade mig.

Skräppåsar fulla med SKRÄP! Alva är en samlare utav rang så från hennes rum blev det två soppåsar fulla med pärlhalsband, stenar, servetter, små, SMÅ pryttlar till hennes små, SMÅ figurer och annat krafs. Kan ni fatta?! Två (!) påsar fulla!!! Nu är det skönt att det är gjort och så behöver jag inte vara rädd och nervös varje gång Molly kryper iväg mot syskonens rum för att hitta småsaker att sätta i halsen.

Nä, nu är det dags för sängen. Ska bädda ner mig bredvid Molly och köra några matcher i Wordfeud innan jag somnar. God natt!

Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar