söndag 12 februari 2012

Söndagkväll

Hej hej!

Sitter och gosar i min onepice. Har tränat ikväll och sitter nu nyduschad och myser i min ensamhet. Barnen snarkar som små grisar i sina sängar och Marcus är ute och springer med en kompis så här på kvällskvisten. Det är trist kan jag tycka. Han är MAN och kan göra det...trots att det är mörkt ute. Jag är KVINNA och är livrädd över att vistas ute så fort solen gått ner. Orättvist! Jag skulle också gilla att ge mig ut och springa på kvällen...när det är tyst och lugnt ute. Men det vågar jag inte...inte utan överfallslarm, pepparsprej och 112 på speed dial i mobilen :o(

Well well. Hur som helst så lovade jag ju ett litet inlägg med bilder från vår mysiga dag tillsammans med familjen igår. En toppen dag som började inne i stan hemma hos Mia och Stefan på förmiddagen. Där bjöds det på gofika och paketutdelning. Mia var tyvärr sjuk och orkade inte följa med oss hem hit efteråt när det vankades lunch för alla hos oss. Barnen hade kul och lekte och tittade på film medan vi vuxna hade det skönt i vardagsrummet med kaffe, kaka och en brasa. Härligt!

I morgon drar en ny vecka igång. Jag ska försöka ta mig ut på förmiddagen för att handla Marcus födelsedagspresenter. Usch...jag tycker det är lika svårt varje gång jag ska köpa något till honom. Han är så fantastiskt duktig på att köpa presenter. Men själv känns det som att man alltid kommer med en tröja, skjorta eller en ny deo. Booooring!

Önskar jag kunde hitta den där PERFEKTA presenten. Men istället blir det "platt fall" och så lyckas jag köpa något som han redan har eller så blir det något "skräp" som bara ligger och just...skräpar. Äsch...vi får se vad jag kan tänkas hitta. Wish me luck!


Vi fick en underbar tulpanbukett av Roger och Birgit.



Kaffe och fusk-kakan som jag och Alva slängde ihop på morgonen.

Nyvaken Molly sitter och mornar sig hos farfar.


Lite mys med farmor hanns det med också.


Hugo och farfar spelade ett parti shack innan dom åkte hem.


Go´fis!


Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!!!!
    Farfar och Hugo har lite samma tänkarpose...

    SvaraRadera
  2. Paret på trygghetsboendet gratulerar så hjärtligt på födelsedagarna
    Kram Kram

    SvaraRadera