onsdag 15 februari 2012

Firande igen

Hej på er!

I går var det alltså dags för Marcus att fylla år. 36 för att vara exakt. Gillar inte jag att fylla 32 så gillar han ABSOLUT INTE att fylla 36 ;o) Men det gick bra trots allt och firad blev han som sagt.

Jag klev upp och gjorde i ordning frukosen och bar upp på en bricka. Barnen var lite svåra att väcka men tillslut fick jag dom att sluta upp med paket i famnen och sång i strupen.

Det roliga var att Marcus gav mig en till liten födelsedagspresent i måndagskväll. Den kom med posten på eftermiddagen. Det var en kokbok, och jag blev självklart jätteglad! Grejen var bara den att det var precis samma kokbok som jag hade köpt till honom tidigare på dan. Ingen utav oss hade nämnt till den andre att vi önskade oss en kokbok...och så utav alla tusentals kokböcker som finns så går vi och köper samma bok till varann :o) Lustigt! Och det har hänt förr. Vi tänker likadant helt enkelt :o)

Ja, så ni kan ju förstå att vi skrattade lite när han öppnade ett utav sina paket och såg samma kokbok ligga där :o) Annars så köpte jag löparstrumpor åt honom, en vattenpåse med slang att ha i löparryggsäcken, en ram med barnens dagisfoton i (att ha på jobbet) och så lite alla hjärtansdaggrejer så som godis och ett spel.

Han blev nöjd och är han nöjd då är jag nöjd :o)

Idag har Hugo varit i Behrn Arena och åkt skridskor med skolan. Han råkade glömma hjälmen kvar i skolan men hade visst fått låna en extra. Det visade sig visst att han tyckte att det var superskoj och hade stått på isen nästan hela tiden. Han var helt lyrisk när han kom hem men också väldigt trött.

Det kom en klasskompis hit efteråt och ville leka. Men dom har mest tittat på film och varit lite trötta och frusna. Lite hann dom leka innan Hugo surnade till över en grej som var borta ( En pärla, som helt plötsligt visade sig vara hans älsklingspärla och den finaste på hela jorden). Istället för att leka med sin kompis så låg han under vår säng och surade och gormade åt alla som kom för att prata med honom. Det slutade med att jag "straffade" honom genom att skicka hem kompisen och sedan förbjuda TV-spelandet för ett tag. Var jag för hård?? Jo, just ja, och så har jag sagt att han måste be kompisen om ursäkt imorgon i skolan.

Jag tycker bara att det inte är acceptabelt att bete sig hur som helst. Det är helt okej att bli ledsen och sur över något som har försvunnit eller gått sönder. Men man går inte och gömmer sig när man har en kompis hos sig som väntar på att få leka. Och det är inte okej att skrika och härja åt dom som kommer för att prata och hjälpa till. Jag vet inte... Hur skulle du ha gjort??

Nä, nu är det dags att göra sig i ordning och åka till Alvas Bollkul. Ha en skön onsdag, vi hörs!


Hugo är världens finaste storebror och Molly kan inte få nog av honom. Här tittas det nyfiket på när pappa öppnar paket.



Trött och nyvaken Alva.

Alla tre ville hjälpa till att öppna :o)


Å så lite mys innan det var dags att gå till skolan och åka till jobbet.


ÄLSKAR tulpaner! I måndagskväll kom det ett litet blombud med denna underbara bukett :o) Tack Ida och Kristian!!


Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Minns när ni köpte samma cd skiva till varandra i julklapp :).

    Jag tycker inte du var för hård mot Hugo... Vad ska man göra liksom när kompisen bara sitter och väntar...

    Kram

    SvaraRadera