fredag 17 februari 2012

Makeover

Hej hej!

Fredag igen! Vad hände? Skönt är det iallafall.

Här hemma går vi på halvfart just för tillfället. Molly insjuknade i feber natten till igår och har inte varit så pigg. Hon som vanligtvis aldrig gnäller eller är särskilt klängig, gör inget annat just nu. Vilket inte är så konstigt och helt okej då jag vet vad som är orsaken. Då kan man liksom jobba efter det.

Om jag tyckte att natten igår var dåligt så var det ingenting mot hur den här natten har varit. Molly har varit så ledsen och förtvivlad. Skållhet har hon varit också och säkert haft ont i kroppen. För så fort jag tog i henne blev hon ledsen. Så det gällde att hitta en bra ställning och sedan sitta kvar så tills hon hade somnat om.

Usch, det är så hemskt att se sina barn vara sjuka och fara illa. Det sliter i hjärtat på mig :o( Men men, med lite vila och mycket vätska (hon bälger i sig vatten ur sin pipmugg) så ska vi nog tro att hon ska bli frisk inom kort. Ikväll är tanken att ett par kompisar från Norrköping ska komma och hälsa på över helgen. Men vi får avvakta och se hur Molly mår. Fortsätter hon ha 40-gradig feber så kanske vi får ställa in.

Nu sover hon i vagnen och jag ska passa på att bädda ner mig i gästsängen där nere och försöka sova en stund jag med. Man får passa på när det finns möjlighet. Men först vill jag visa vad jag höll på med igår. Jag gillar att ändra och förnya...men tar det för lång tid så tappar jag fort sugen. Därför blev jag så glad när det här lilla projektet var klart på bara några timmar...

Härom sistens så hittade jag en fin ljuskrona hemma i mina föräldrars förråd. Chansade och frågade om dom skulle ha den kvar. Dom hade inga planer för den just i nuet så jag blev plötsligt glad ägare av ljust nämnda ljuskrona.

Åkte och inhandlade en sprayburk och igår så fick sig ljuskronan en liten makeover. Jag är så nöjd! Äntligen har vi något som lyser upp i tv-rummet på kvällarna. Det blev så mysigt!! Tack än en gång mamma och pappa :o)



Ljuskronan innan.



Ljuskronan efter...i mörkret.



...i lampsken.



...och i sin helhet. Fint va?!




Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar