måndag 27 februari 2012

Före och Efter

Hej hej!

Men alltså! Att jag aldrig lär mig... Varför var jag tvungen att uttala mig om Mollys plötsliga val av att ändra sina sovtider till det bättre? Samma sak gäller ju magsjuka och sånt. Börjar man prata om det...jamen tror du inte man ligger och spyr inom loppet av bara några timmar eller dagar. Samma sak gäller med sömn. Igår natt = bra natt! Jag stoltserar med det på bloggen och vips...nästa natt = inte så bra natt!

Har jag lyckats sova 3-4 timmar inatt så är det bra. Molly har snurrat runt som en propeller i sängen och vaknat i parti och minut med andnöd. "SnorFrida" har varit till stor hjälp inatt och det känns som att jag har avvecklat halva Mollys hjärnsubstans med hjälp utav snorsugen. Den har hjälpt Molly att kunna andas igen men den har också STJÄLPT med tanke på att den har gjort henne så hiskeligt arg och ledsen och på så sätt hållt både henne och mig vaken. Och den som vet hur det är att gråta, den vet också att det produceras ännu mera snor...och på så vis har cirkusen hållit igång. Därav inte så många timmars sömn inatt.

Alva däremot, hon passade på att klämma 13 timmar inatt. Hon var nog i väldigt stort behov av det med tanke på att hon har legat med hög feber i en hel vecka. Men nu verkar det äntligen ha vänt. I dag och ikväll har hon varit feberfri. Halleluja!!

Jag tror inte att jag behöver säga det en gång till...men tydligen gör jag det iallafall ;o) Jag är aptrött och tänker snart krypa ner i sängen. Men först vill jag bara dela med mig av några Före och Efter-bilder.


Före - Pigg och utsövd mamma


Efter - Trött och sliten mamma



Före - Mätt, kladdig och glad Molly


Efter - Mätt, ren och ARG Molly

Före - Molly före byte av bajsblöja


Efter - Molly efter byte av bajsblöja



Kram Lovisa

2 kommentarer: