torsdag 31 mars 2011

Brottsling!


Hej!


Jag kan inte fatta att det redan är torsdag. I morgon är det dags för veckans höjdpunkt igen...FREDAGSMYS! Jag tror vi längtar till det hela familjen. Hugo har redan beställt Tacos till middag och självklart blir det lite chips framåt kvällskvisten.


På lördag vankas det barnloppis på Adolfbergsfården. Den här gången har jag inget att sälja så istället tänkte jag åka dit för att fynda och ta en fika och umgås med trevligt folk. Det verkar som att jag får med mig hela familjen...för det vankas roliga saker för barnen så som hoppborg och annat kul.


Båda bilarna har gått igenom en ordentlig vårstädning och blänker så fint ute på uppfarten. Och i samband med att bilarna blivit tvättade så uppdagades ett brott som varit dolt under all smuts en längre tid. På Opelns passagerardörr upptäckte jag, inte bara EN utan TVÅ bokstäver inristade i lacken. Av bokstaven att döma var det inte svårt att gissa vem den skyldige var. Och barnet i fråga fick en ordentlig föreläsning av den ömme fadern (som dock inte hade hjärta att ryta i med full kraft av två skäl. För det första, att det var just detta barn som hade tatuerat bilen och för det andra, att bilen är av äldre modell och inte har så många mil kvar att ge).


I kväll har jag varit hemma hos fina Cecilia och tittat på tyger. Cecilia är en arbetskamrat till mig som är otroligt begåvad när det gäller att sy. Ikväll hade hon ett litet Homeparty där vi var ett gäng mammor som fick komma och klämma och känna på tyger och sedan beställa klädesplagg i önskad storlek. Jag beställde två klänningar till Alva och en body till bebisen. Sen, när vi vet könet på det lilla livet finns det en risk att det blir fler beställningar...för oj oj oj vad mycket fina tyger hon hade! Klicka här så kommer ni till Cecilias blogg.


Kan ni gissa vems bokstav detta är?


Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar