torsdag 10 mars 2011

Mobilbilder!

Hej!

Ännu en kväll mitt i veckan som Marcus är borta på annat håll. Han drog iväg direkt efter kvällsmaten och då passade jag och barnen på att crasha i soffan efter en lång dag. "När katten är borta...." som man brukar säga så passar jag självfallet på att blogga. Marcus tycker att jag är lite tråkig och osocial när jag sitter med datorn i knät (vilket jag kan förstå) så därför brukar jag passa på att blogga och fixa med kort och sånt när han är ur synhåll ;o)

Barnen har precis somnat, totalt utmattade efter en härlig eftermiddag på förskolan. Idag hade dom nämligen Öppet Hus på båda avdelningarna så jag och Marcus kompade ut för att kunna komma och hälsa på och fika tillsammans med barnen och alla andra föräldrar.

På Alvas avdelning bjöds det på våfflor (eller tofflor som Alva kallade dom) med grädde och sylt. Jag fick även en snabb rundvandring där vi tittade på hennes fina teckningar och andra alster som fanns utspridda ut med väggarna. Efter en liten sagostund i soffan klädde vi på oss och åkte upp till Hugos dagis där Marcus redan hade anlänt. Där vankades det istället kaffe och chokladkaka, mumsigt värre!

Hugo hade även han en massa fina saker att visa upp. Det senaste tillskottet bland alstren var änder som dom hade tillverkat på egen hand av lera och sedan målat i glada färger. Jag hade med mig min nya mobil och kunde lyckligtvis ta några bilder på de fina grejerna som barnen hade gjort...

Ett kort på en busig Alva härom dagen...

Hugo låg istället och softade på golvet.

Alva har ritat en teckning som hänger på väggen på dagis. Gubben till vänster är Alva själv. Den klotformade figuren till höger ska likna den gravida mamman. Jag tycker att hon har lyckats fånga mig på pricken...för precis sådär känner jag mig ;o)

Hugos fina andpappa och andmamma.
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar