onsdag 23 mars 2011

Vårshopping!

Hejsan!

Igår var Alva sig själv igen och skuttade gladeligen iväg till dagis. Det är skönt att hon trivs med sina fröknar och kompisar och verkar ha skoj när hon är på dagis. Hon spenderar ju hiskeligt många timmar där varje vecka så det hade varit tungt om hon inte hade tyckt om det.

Hugo hade blivit slagen och sparkad på och dragen i örat av en dagiskompis igår. Det hände liknande incidenter även förra veckan men han var extra ledsen och skärrad över händelsen som hände just igår. Han hade visst känt sig väldigt hotad och trängd, sa fröken. Han pratade inte så mycket om det när vi kom hem men sedan visade det sig under middagen då han inte ville äta något. När han sedan gick och lade sig klagade han på magont och huvudvärk. Vi hade pratade om händelsen strax innan läggdags när vi satt i soffan han och jag och det märktes att han tyckte det var jobbigt det som hade hänt. "Jag vill inte gå till dagis om *pip* är där", sa han.

Imorse när han vaknade mådde han bättre i magen men han var fortfarande lite skeptisk till att gå till dagis. "Jag hoppas ingen slår mig idag" sa han bekymrat. Lilla gubben!
Jag har iallafall pratat med en utav fröknarna idag och ska även prata med den andra som var den som avstyrde bråket och därför vet mer om händelsen. Men det är iallafall bra att dom vet hur Hugo känner inför att gå till dagis så att dom kan hålla ögonen på honom och dagiskompisen som det berör. Jag vet att dom också har pratat med kompisens föräldrar så förhoppningsvis löser det sig snart och vi slipper fler bråk.

Igår hade jag lite tid över på lunchen att gå och titta i affärer. H&M fick sig ett litet besök och slutligen även ett stort pengatillskott i kassan när jag hade lämnat butiken. Dom hade 50% på utvalda jackor så jag shoppade varsin vårjacka till mig själv, Hugo och Alva. Alva fick dessutom nya vårskor som hon förälskade sig i bums. Hade hon fått skulle hon ha sovit i dom :o) Det första hon gjorde imorse var att kliva i dom igen och hon såg så söt ut med skor och pyjamas.

Nu är det bara Hugo kvar som behöver få nya skor och lite nya byxor, sedan är vi beredda att möta våren.

Idag har jag varit hos barnmorskan för att kolla upp mig själv och bebisen. Själv så hade jag ganska lågt blodtryck (inte undra på att jag känner mig snurrig och svimfärdig ibland) men bebisen hade det iallafall bra därinne. Jag har börjat känna att det trycker på ganska så intensivt nertill och det berodde på (som jag anade) att bebisen nu lagt sig tillrätta med huvudet neråt.

Jag fick även lite papper att läsa på inför förlossningen och så fick jag en "önskelista" att skriva på hur jag vill ha det när vi kommer in på BB. Med Hugo och Alva tog jag bara lustgas och det fungerade bara bra....jag ÄÄÄÄÄLSKAR lustgas :o) Så det ska jag skriva att jag vill ha nu också. Men skulle det behövas så är jag inte den som är den när det kommer till att prova nya saker, så skulle en epidural eller TENS eller kvaddlar vara till hjälp...so be it!

Det känns konstigt att sätta sig ner och skriva ner sina önskemål redan...men å andra sidan så är det bara 6 veckor kvar. Allt kan hända!

Alvas nya vårskor. Rosa och glittriga, kan det bli bättre? 129:- på H&M

Min nya vårjacka. Jag älskar rött!!! 250:- på H&M. So what att jag inte kan knäppa den just nu...om 6 veckor kan jag förhoppningsvis göra det ;o)

Jag var bara tvungen att köpa den här söta skinnjackan till Alva :o) 150:- på H&M

Med sött rosa och prickigt foder.

Hugo tittar på Melodifestivalen på SVT play. Det gör han så fort han får en stund över. Han är verkligen en schlagernörd
:o)
Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder du fyndat, billigt är kul :o) Stackars Hugo...känner med honom, hoppas det ordnar upp sig. Man vill ju inget hellre än att barnen ska trivas och ha det roligt på dagis, men mitt tips...prata med de andra föräldrarna oxå, det gör vi fast Amanda är 9år, vi har gjort en liten deal vi föräldrar emellan att kolla av med varandra då och då för att se att barnen trivs och leker bra med varandra! 6 veckor...kan bli snart då :o) Lycka till! Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga skor, förstår att Alva vill sova i dom också.
    Stackars Hugo, hoppas allt ordnar sej för honom. Gjorde riktigt ont i farmorshjärtat.
    Kram på er alla.

    SvaraRadera
  3. Barn kan verkligen vara "träliga" mot varandra! Men det är ju bra att ni tar upp det med fröken.
    Fina fynd du gjort!

    SvaraRadera