söndag 27 mars 2011

Helgens äventyr Hej på er! Har ni haft en bra helg? Den har gått fort...inte sant?! Svisch säger det och så är det söndagkväll och man måste börja packa ryggsäckar, förbereda utflyktsfika och lägga fram fotbollskläder samt få ordning på sina egna saker så att morgondagens morgonbestyr flyter på så smidigt som möjligt. Men vilken helg vi har haft! I fredags packade vi bilen och åkte hem till mormor och morfar i Katrineholm. Det kommer nog bli den sista trippen vi tar dit då mamma och pappa är mitt uppe i flyttartagen. Både mamma och pappa har fått jobb i Västerås/Surahammar och kommer att flytta till just Surahammar i april, så just nu är huset belamrat med flyttkartonger och börjar eka tomt. Men den här helgen kom min storasyster Linnéa och hennes två små tjejer ner från Lycksele för en veckas besök hos mormor och morfar. Vi passade självklart på att våldgästa dom för att få en dos av syster, svägerska och kusiner. Men tyvärr krockade den här helgen med en grej som jag och Marcus hade inbokat sedan länge, nämligen en kväll med David Batra (komikern) som kom till konserthuset i Örebro i går. Marcus fick två biljetter av mig i födelsedagspresent och då var inte Linnéas resa inbokad än. Men som tur var så har jag världens snällaste familj som ställde upp och tog hand om barnen medan jag och Marcus åkte hem till Örebro igen igår eftermiddag för att kunna gå på David Batras "stand up- show" på kvällen. Efter showen köpte vi med oss sushi hem och tittade på Avatar innan vi kröp isäng. I morse klev vi upp efter en mycket god natts sömn och åkte tillbaka till Katrineholm för att fortsätta träffa och umgås med syster, kusinerna, mormor och morfar. Vi har haft jättemysiga dagar tillsammans! Barnen har lekt hur bra som helst vilket har varit väldigt kul att se och vi vuxna har kunnat sitta ner och prata om det ena och det andra. Jättekul med tanke på att vi så sällan träffas. Tyvärr är hjärnan inte på topp och kroppen är trött så jag avslutar nog här innan jag börjar svamla. Bilderna får tala för sig själv och så får vi hoppas att jag orkar skriva mer imorgon.
Alva slocknade i bilen på väg till Katrineholm

Kusinerna käkar glass ute i vårsolen. Hugo, Nellie, Alva och Signe.

Älskade syster och mamma!

Lördagkväll! Marcus och jag på väg in för att lyssna till en hysteriskt rolig David Batra. 90 minuter av sammandragningar pga gapskratt :o) Bli inte förvånade om jag föder för tidigt..hihi!
Rolig skånsk indier!


Tillbaka i Katrineholm igen. Idag söndag ville barnen gå ut och blåsa såpbubblor....


Vi tog en promenad till lekparken och höll på att frysa ihjäl i kyla och blåst!


Älsklings Hugo!




Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Jag lyssnade på David Batra här i Örebro i lördags. Jag skrattade minst sagt käken ur led.
    Stina (från jobbet)

    SvaraRadera