onsdag 30 mars 2011

Tokfnatt!

Hej!


Jag vet inte vad det är som händer, men de två senaste inläggen har blivit helknasiga. När jag skriver så skriver jag självklart med mellanrum och radavstånd (precis som min svenskalärare har lärt mig) men när jag trycker på "publicera"-knappen så får programmet tokfnatt och trycker ihop allting till en enda röra. Jag ber så mycket om ursäkt för detta...för jag vet att det är tråkigt att läsa en text där allting bara flyter samman.


Därför testar jag att göra ett nytt inlägg nu och hoppas på det bästa. Kanske jag behöver fippla med någon inställning eller något...det återstår att se.


Så nu tänkte jag att mitt lilla spontana inlägg såhär på onsdag förmiddag ska handla om mina favorithjälpmedel i köket. Vissa saker kan man bara inte vara utan och jag har hittat tre sådana saker i mitt kök som flitigt används i bla matlagning. Dessa tre är;


1. Min "Aligator" som jag fick i present av min svägerska Åsa. Den hackar lök, tomat och gurka till små, små, små bitar som är perfekt att ha i maten eller tex som tacotillbehör. Superbra!!!


2. Min riskokare från Tupperware. Det är nog det bästa köpet jag har gjort genom tiderna. Förut tyckte jag att det var supertrist att koka ris för man var hela tiden tvungen att hålla koll på det på spisen så att det inte kokade över eller brände fast. Men den tiden är förbi. Nu slänger jag ihop ris, vatten och salt och sedan in i micron och sedan är det klart. Inget klibb, spill eller sönderbränt så långt ögat kan se. Världsklass!!!


3. Min äppelklyv. Köpt på IKEA om jag minns rätt. Så ofta som barnen vill ha äpple uppskuret i skivor, då är jag tacksam att jag har denna underbara uppfinning. Snabbt och enkelt så får dom åtta små klyftor var i en skål, istället för att man ska ta fram kniv o ch skärbräda och sedan pilla bort kärnhuset och se till att allt onödigt "bös" är borta innan barnen kan acceptera och stoppa in i munnen. Den här lilla skönheten fixar allt i en enda rörelse. Perfekt!!!


Trippel i toppenuppfinningar!

Sitter och smuttar på denna i skrivande stund...huvva så sött och sliskigt!


Jahapp, nu får vi se hur det här ser ut efter att jag har tryckt på "publicera". Håll tummarna att det lyckas :o)



Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Gaaaaaaaah! Jag skrev en kommentar som bara försvann! Grrrrrrrrrrr

    Men den handlade om att även jag har problem med radavstånden, antingen är de obetfintliga eller så är de hur långa/breda/stora som helst!

    Och så skrev jag nåt om frissan, smart att behålla längden på håret och det ser faktiskt väldigt fint ut! :-)

    Hoppas du får njuta av din egentid, det behövs nog. :-) När slutar du jobba? OCh pinsamt nog kommer jag inte ihåg vilket datum det är beräknat.....

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var jag som skypade med bonnfrua så hennes kommentar försvann, ursäkta..
    Skönt att du har lite egentid nu, njut av den och ta vara på den.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera