måndag 14 mars 2011

Nu har jag gjort det igen

Hej på er!

Nu gör jag det igen...nu sitter jag och tittar på "En unge i minuten" trots att jag inte borde. Men jag dras till sådana här program med skräckblandad förtjusning. Det är en så fantastisk upplevelse att föda ett barn samtidigt som det är det läskigaste man kan göra.

När Hugo föddes hade jag ju ingen som helst aning om hur intensiv smärtan skulle bli och intalade mig hela tiden "att det blir säkert ännu värre". Med Alva hade jag redan upplevt smärtan en gång och hade något att jämföra med och visste när smärtan skulle bli som värst och var nervös inför det skedet.

Den här gången ser jag absolut inte fram emot förlossningen...jag har lyckats skrämma upp mig själv rejält och föreställer mig det värsta tänkbara hela tiden. Jag känner mig dessutom så trött och absolut inte så redo och utvilad inför vad som komma skall som jag hade önskat. Just därför är inte sådana här förlossningsprogram på tv det ultimata "peptalket" men ändå sitter jag som fastklistrad och kan inte slita bort blicken.

Men som tur är så vet jag att när det väl är dags så är kroppen fullt fokuserad och beredd på att göra allt som krävs för att få ut bebisen trots att det känns som att det är totalt omöjligt.

Idag har jag dessutom fått veta den glada nyheten att en kollega till mig fått sitt första barn. Klockan 8:30 imorse kom det en liten mini Scherman till världen. 5 veckor för tidigt (om jag minns rätt). Det gör att jag känner mig lite gladare och börjar se fram emot att få ta emot vår lill* skrutt som bökar runt inne i magen. Undrar just när den tycker att det är dags att titta ut?

Tänkte passa på att visa lite bilder från helgen. Vi koncentrerade oss på att försöka röja undan i vår garderob/förråd för att kunna stuva undan lite kläder och annat bråte. Det tog knäcken på mig (kroppen sa ifrån) men det blev klart tillslut och nu njuter vi av det färdiga resultatet. Ska visa lite mer bilder på själva sovrummet och tv-rummet som automatiskt fick sig ett ansiktslyft i samma veva...men det tar vi en annan kväll. Ni får nöja er med garderoben nu...

Före


Här har vi börjat blåsa ur rummet...
Efter
Spillmaterialet från barnens heltäckningsmatta räckte precis till att använda på golvet i garderoben.
Före

Linneförrådet har förfallit helt under tiden som vi har renoverat och garderoben har mer fungerat som ett förråd.
Efter

Ordning och reda!

Före


Huvva!!!


Efter


Sånt här får mig verkligen att bli på bra humör!


Å så en bild på Hugo som hittade sin boxningspåse mitt i all röra.

Den hängde vi upp i hans dörröppning och sedan vara det bara att börja fajtas.



Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Oh vad fint ni har i garderoben! Dreeeeeaaaam...
    Du har ngt att hämta hos mig!

    SvaraRadera