tisdag 8 mars 2011

Hick hick

Halli hallå!

Sitter och myser med magen i soffan. När jag hittar en riktigt bra ställning så kan jag nästan lura mig själv att jag inte är höggravid, inte har några som helst problem att andas eller att det inte pressar och trycker på i bäckenet. Hittade just en sådan optimal ställning...men så började "lillfisen" att hicka något förskräckligt och gjorde mig genast påmind om mitt delikata tillstånd. ;o)

Har det undgått någon att det har varit Fettisdagen idag? Min kära arbetsgivare öppnade upp storplånboken idag och köpte semeltårtor till alla. Mums vad det var smarrigt! Barnen har visst både tillverkat och ätit semlor på dagis idag (med sylt) och Marcus den lilla lirar´n har hunnit klämma is sig två (2!!!) under dagens lopp (men han tränar ju regelbundet...så då antar jag att det är helt okej?!).

I närheten av där jag parkerade min bil imorse så ligger ett oerhört populärt fik där stans godaste semlor tillverkas. Fröken Brogrens! Självklart passade jag på att smita in där innan jag åkte hemåt idag och köpte med mig fyra finfina semlor till familjen.

I detta kärleksfullt inslagna paket gömde sig...

...dessa smarriga små läckerbitar!

Ingen utav oss är jätteförtjust i grädde...därav denna lilla slaskhög :o)
Nu sover båda barnen och Marcus kommer snart hem. Jag ska knapra lite nötter och dricka den nya Ramlösa Svarta vinbär (eller var det Loka????) och fortsätta läsa i min spännande bok "Ljudet av ditt hjärta". Jag kan bara inte lägga ner den....
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Mmmmmmmmmmm semlor! Vi smackade i oss var sin också igår... gillar dem från Richt´s bäst så dessa massproducerade vi åt blev en hetvägg... slurp!
    Tack för beröm! :-)
    Kort slutartid, takdropp och sol. Där har du receptet på min header. Och en potatislåda då men det kan ju vara lite svårt att uppbringa kanske. :-)
    Sköt om dig och Kiwi samt de övriga!
    Kram

    SvaraRadera