fredag 18 mars 2011

Packa pappas kappsäck

Hej hallå!

Äntligen fredag :o) Trots att jag har varit hemma med barnen sedan i tisdags och varit ledig (ledig i den bemärkelsen att vi inte haft några tider att passa...sen så är man ju inte direkt ledig när man tar hand om sjuka barn) så är det skönt att det är helg och att vi blir lediga på riktigt. Vi har ganska mycket inplanerat i helgen men får se hur det blir med det då Alva har varit uppe och naggat på 39 grader idag.

Inatt har hon inte sovit så vidare bra. Hon har legat och gnytt och yrat så det har inte blivit många timmar sammanhängande sömn för någon av oss. Vi får hoppas att den här natten blir bättre och att febern avtar.

Vad har vi att säga om vädret idag då? Min spontana känsla när jag vaknade imorse och drog upp rullgardinen var att krypa ner i sängen igen och dra täcket över huvudet och hoppas på att våren skulle vara tillbaka när jag vaknade upp igen. Men tyvärr funkade det inte riktigt så....ända fram till lunch vräkte snön ner och solen lyste med sin frånvaro. Som tur var så blev det plusgrader framåt eftermiddagen och jag hoppas att det håller i sig resten av helgen så att det som föll idag har töat bort till veckan.

Hugo valde att stanna hemma när han såg vädret imorse (och så tror jag att tv-spelet lockade en smula) och jag kände inte för att argumentar emot. Jag var inte direkt sugen på att skotta oss fram till bilen och skrapa rutor osv. Så Hugo fick stanna hemma och vi har haft en riktigt skön dag.

Jag letade fram en resväska idag för att börja packa inför BB-vistelsen. Det var Marcus som påminde mig om det igår, jag hade själv helt glömt bort det. Allt går i ett och jag har inte hunnit tänka på allt praktiskt runt själva barnafödandet. Men idag tog jag mig i kragen och började leta rätt på alla små bebiskläder och annat som kan behövas dom första dagarna på BB och hemma.

Nu kommer snart Marcus och Hugo hem. Dom har varit i kyrkan och städat (det är vår vecka) och har ätit pizza med vårt städgäng. Jag och Alva blev hemma av förklarliga skäl så vi ska få vår pizza hämtad och levererad ända upp till tv-soffan. Sen blir det fredagsmys (som jag och Alva redan har tjuvstartat med) innan det är dags för sängen. Misstänker att det blir en tidig kväll för oss allihopa.

"Hej mitt vinterland"...det här möttes vi av imorse :o(

Alva var feberhängig och somnade medan hon låg och nynnade för sig själv i soffan.

Har bara hunnit köpa två par plagg till bebisen...dels det här setet från KappAhl... Organic cotton självklart!


Det här är det andra setet som jag hittade på H&M, även det Organic cotton och så neutralt som möjligt med tanke på att vi inte vet vad som gömmer sig därinne.


Men liiiite önskar jag att det är en fänta då jag fick den här gamla godingen från min svägerska Mia. Tror det kan vara så att både hon och Åsa haft denna på sig som små. Tänk vad sött att få sätta den på en liten tös :o)

...eller varför inte den här!?


Alva har smygstartat med fredagsmyset...här tittar hon på "Pomos Piano" och ser smått skeptisk ut :o) Jag skrattade när jag så henne för jag kom att tänka på Idas kommentar ang gubben Pomo som är med i programmet. Hon tycker att han ser ut som en läskig pedofilgubbe...och med tanke på Alvas min så misstänker jag att hon är böjd att hålla med ;o)
Trevlig helg på er!!!
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar