tisdag 29 mars 2011

Lite egentid!

Hej hallå! Nu sitter jag uppkrupen i soffan med en skål nypoppade varma popcorn och ser fram emot en liten stund på egen hand. Barnen sover och Marcus har åkt iväg för att spela scuash med en kompis. Efter att jag har bloggat klart ska jag kolla runt och uppdatera mig lite på mina favoritbloggar innan det är dags för sängen. Den där timmen som vi blev rövade på härom dan har satt sina spår. Jag är mer än lovligt seg och behöver alla timmars sömn jag kan få. Nu har jag äntligen gått ner i tid på jobbet och det känns väldigt skönt och välbehövligt. För att kunna få ut så mycket vila och återhämtning som möjligt så tar jag ut dagar på bebisen i magen. Det gör att jag kan åka hem och ta igen mig en stund på eftermiddagen innan jag hämtar barnen på dagis eller så passar jag på att vila på förmiddagen efter att jag har lämnat dom på sina respektive avdelningar. Jag känner mig redan mycket piggare och det gör stor skillnad när det gäller orken på kvällen. Jag somnar inte ståendes i köket när jag lagar mat eller när jag sitter och myser med barnen i soffan. Idag utnyttjade jag mina timmar på eftermiddagen till att gå till frissan. Det känns skönt att ha håret i ordning innan bebisleveransen. Man känner sig på en gång mycket piggare och fräschare. Det var helt fantastiskt att få sjunka ner i frisörstolen och bara bli ompysslad. Jag skulle lugnt kunna betala pengar för att få håret tvättat och masserat varje morgon. Jag var otäckt nära att snarka till under tiden som hon höll på att massera hårbotten...såååå skönt! Håret fick sig en smått ljusare nyans med kopparslingor mot min redan bruna kalufs, och så klippte hon bort de mest slitna topparna. Jag bad om att få behålla längden, för jag tänker att det kan vara smidigt att kunna fortsätta sätta upp håret i tofs den närmaste tiden. Även om det skulle var kul med en kort och tuff frisyr så får jag nog ge mig till tåls ett tag till. Jag tänkte jag skulle slå två flugor i en smäll och visa både håret och magen idag. Jag har varit en usel mamma som helt glömt bort att ta magbilder på bebisen. Jag var ju så duktig med Hugo och Alva och dom har till och med fått varsina böcker med bilder från "tiden i magen" samt deras första år. Misstänker att den här bebisen kommer att vara 27 år när jag äntligen får tummen ur att knåpa ihop en liknande bok...om jag ens har bilder så att det räcker. Aaaahhhh!!!
Det här kortet tyckte Marcus skulle passa bra som 8-månadersbild ;o)

Själv så fastnade jag för det här :o)


Hoppas ni får en fortsatt bra vecka.




Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar