torsdag 3 mars 2011

Trött och ont

Hej!

Japp, nu börjar det kännas att man bär på sitt tredje barn. Det börjar bli rätt så tung och slitigt. Dom andra två graviditeterna har jag klarat mig från jobbiga sammandragningar, värk och smärta men nu börjar det kännas att kroppen tar lite stryk. Igår och idag har det känts som att bebisen redan börjat checka ut. Sammandragningarna avlöser varandra och jag behöver inte ens ha ansträngt mig...dom kommer ändå. Bebisen börjar dessutom få lite dåligt med plats därinne så den buffar och knuffar så det står härliga till.

Så idag var jag helt utmattad när jag kom hem. Det tar på krafterna att vara gravid...det är ett som är säkert. Jag har hela tiden tänkt att om jag ska ta ut föräldrardagar på den här bebisen för att gå hem lite tidigare så ska jag ta ut hela dagar. Men min barnmorska lade fram den smarta idén att man istället kan ta ut halva dagaer, eller kvartsdagar för att slippa slösa dagar men ändå trappa ner från arbetet en smula. Så nu sitter jag och finurlar på hur jag ska göra för att få det att gå ihop. Jag jobbar ju heltid i dagsläget och att kunna korta ner dagarna med någon eller några timmar skulle verkligen vara guld värt. Får se om jag lyckas knåpa ihop något :o)

Igår fick jag äntligen hämta ut min nya mobiltelefon. Har haft problem med min Sony Ericsson sedan jag tappade den i golvet (!). Men igår fick jag som sagt hämta ut min sprillans nya, egna Iphone 4!!! Så nu gäller det bara att sätta sig in i alla finesser som finns i den och förstå sig på alla knappar och symboler. Det kommer nog ta ett tag.

Det bästa av allt med den är att den har en inbyggd GPS som jag bara var tvungen att testa imorse när jag skulle iväg på ett uppdrag där jag aldrig har varit förut. När jag hade lämnat barnen på dagis så knappade jag in adressen och sedan var det bara att tuta och köra.

Jag blir så nervös och stirrig när jag inte är säker på om jag hittar dit jag ska så en GPS har länge varit ett hett villebråd. Speciellt då jag ofta är ute och flänger på uppdrag som dessutom ibland kan vara utomläns och då känner jag mig helt vilse! Jag jublade av lycka då GPSen hjälpte mig att hitta rätt dit jag skulle imorse (att jag trots det lyckades köra fel för att jag var osäker på vilken fil den ville att jag skulle välja behöver vi ju inte prata om). Jag älskar redan min nya telefon!

Det har inte blivit så mycket bloggande den senaste tiden och det beror lite på att jag har förälskat mig i böckerna som jag fick av Mia och Stefan i födelsedagspresent :o) Stephenie Meyers böcker om vampyren Edward och den helt vanligt dödliga Bellas omöjliga kärlek. Böckerna är så spännande så jag kan inte lägga dom ifrån mig. Har snart läst ut den andra och ska snart börja på den tredje boken. Jag längtar!!!

Imorgon är det dags för fredagsmys igen. Den här veckan har bara swischat förbi. Ska bli skönt att vara hela familjen samlad den här helgen. Marcus har planer på att avsluta arbetet med vårt sovrum så att vi kan flytta tillbaka in dit så småningom. Annars ser helgen relativt lugn ut. Alva ska på kalas och jag har söndagsklubben på söndag. Marcus har redan sin söndag utstakad. Mjukiskläder på, kaffekoppen i handen och Vasaloppet på tv:n ;o)

Hur ser din helg ut?

Favvoboken och mobilen slåss om min uppmärksamhet ikväll. (Marcus är borta och barnen sover).

Tjockismagen och jag har krypit upp i soffan och tänker bara ta det lugnt tills dess det är dags att krypa ner i sängen.


Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Kan inte låta bli: Välkommen till en graviditet över 30!!!!
    Förvisso har jag bara varit med om två, men det slet rätt bra det med. :-) Fast det är ju värt det sen.
    Smart ide att korta av dagarna!

    SvaraRadera