söndag 3 mars 2013

Måne och dekor

Hej hej!
 
Hoppas allt är bra med dig och att du haft en fin helg. Här har det varit full fart blandat med en hel del mys och slötid i soffan.
 
Igår hade vi årsmöte i kyrkan, och innan det så passade vi på att fixa lite i Mollys blivande rum. Det är långt ifrån klart, men sängen och skötbordet samt en hel del leksaker är iallafall på plats. Vi försökte även få henne att somna där igår kväll, men det gick sisådär. Vi får nog ta det pö om pö. Så småningom har hon nog vant sig och känner sig trygg nog så att hon kan somna där och sova själv.
 
Jag frågade ju i förra inlägget vad ni är intresserade av att veta, eller vad jag ska skriva om här på bloggen? Ibland får man lite bloggtorka :o) Fick en kommentar om att ett litet bildrepportage om hur vi bor kunde vara en idé. Jättekul, tack! Det ska jag fixa :o) Ska bara se till att städa lite först ;o)
 
Idag har Marcus haft sin enda obligatoriska Tv-dag på året. Barnen har försökt gullprata (läs tjata) sig till några minuter för att få se tvprogram eller spela tvspel. Men se det har inte funkat! Idag har Tvn endast visat Vasaloppet och 5-milen och då är det andäktigt här hemma ska ni veta :o)
 
Tänkte att jag skulle visa dig några riktigt coola bilder på månen som jag tog härom kvällen. Det var helt galet vackert! Himlen var kolsvart och månen var stor och nästan knallorange. Jätteläckert! Jag skyndade mig ut med kamera och stativ...och tyckte verkligen att jag fick till assnygga bilder. I kameran!
 
När jag kollade i datorn kändes det inte lika wow! Suddigt och matt. Det är ju himla svårt att fånga den där verkligt starka och klara färgen som man ser med blotta ögat.
 
Men här får du några bilder iallafall :o)
 

 




Och så kom barnens väggdekor med posten i fredags :o) Yey!! Alva fick fjärilar...för det hade hon önskat...

...och Hugo fick en fotbollskille. För det tyckte jag passade honom :o)
 
Väggdekoren hittade jag här.
 
Nu blir jag snart upplockad av Sofi. Vi ska iväg och träna. Skönt avslut på helgen och bra start på veckan!!
 
Kram på dig!
 

3 kommentarer:

  1. Oh vilka fina bilder på månen!! Och vad finit det blir i rummen!!
    Vad det gäller förslag om vad du ska skriva så har jag inte så många förslag... Jag tycker du skriver jättebra och intressant jämt. Jag gillar ju bilder och videos på barnen. Kommer du ihåg den där videon på Alva? Eller var set Molly... Nä Alva måste det va, när hon blev arg på en växt.... Sånt är kul :)
    Take care!!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej igen :)
    Jag skulle vilja ha ditt sista månkort som en tapet på en av väggarna... Det är supersnyggt!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hihi! Tack Mia :o) Kul att du tyckte om bilderna. Om det hade varit bättre skärpa på dom så hade det nog gått att fixa till dom som tapet :o) Kram

    SvaraRadera