fredag 8 mars 2013

Trött hemmadag och lite "hemma hos reportage"

Hallå där!
 
Äntligen fredag!!
 
Det är något särskilt med fredagar alltså. Det infinner sig en härlig känsla av mys i hela kroppen. Soffan har aldrig lockat så mycket som den gör just på fredagkvällen. Mysbyxan har aldrig suttit skönare och tacosen är sååååå efterlängtad!!
 
Idag har jag och tjejerna varit hemma som sagt. Det har varit en soft dag med mestadels trötta inslag.
 
Just när jag hade somnat igår så dök Alva plötsligt upp i dörröppningen in till vårt rum. Sömndrucken och förvirrad klagade hon på illamående och kräkkänslor.
 
Jag hade lust att bryta ihop och dra täcket över huvudet. För det räcker med kräksjuka i det här hemmet nu. FAKTISKT!
 
Men jag bröt inte ihop...jag tog mig i kragen och följde med Alva in på toa och satt med henne där på golvet och lyssnade till hennes funderingar och utlägg angående kräksymtom, illamående och erfarenheter av magsjuka. Men som tur var så visade det sig bara vara feber och förkylning på gång och efter endel roddande så somnade hon om på en madrass på golvet nedanför min sida av sängen.
 
Just som jag började förstå att det nog inte skulle bli någon kräknatt...utan slappnade av och gled in i sömnen igen så vaknade Molly. Upp och hoppa igen...in i hennes rum och hämta henne för att sedan snubbla tillbaka ner i sängen med henne i famnen. Sen var det störtomöjligt att somna om när hon låg som en propeller emellan oss.
 
Såååå, behöver jag säga att jag är trött idag?? Näääää...tror inte det ;o)
 
Marcus har varit i Stockholm idag och kom hem sent. Vi hade hunnit äta tacos och barnen hade gått upp och påbörjat fredagsmysandet i soffan. Nu sover Alva och Molly och Hugo försöker hålla sig vaken genom hela semifinalen i  Gladiatorerna. Vi får se hur det går.
 

Alva och Molly bäddade ner sig under en filt på hallgolvet imorse. Solen sken in och värmde gott :o)
 
Älskade unge!
 
En vanlig syn. Molly ska gärna sitta PÅ sina syskon. Och dom låter henne göra det också :o)
 
 
Nu du, nu ska du få följa med hem till oss :o)

Jag har inte hunnit städa hela huset så du får bara följa med till några utvalda rum idag så tar vi resten en annan gång ;o)
 
Välkommen in i hallen!
 
Till vänster har du först en gästtoalett och sedan dörröppningen in till köket. Rakt fram ser du soffan i vardagsrummet och till höger ser du trappen som leder upp till övervåningen.

Vardagsrummet. När vi köpte huset var här egentligen två rum. Men vi sågade oss iegenom den timmrade väggen och öppnade upp till ett enda stort vardagsrum. Det blev väldigt ljust och rymligt.

 
Hittade ett gammalt foto från köket. Men det ser precis ut såhär även idag...med disk på bänken och allt ;o)

Vi valde ett Kvik-kök när vi totalrenoverade huset 2005. Det håller än :o)
 
Japp, that´s that for now :o)
 
Hoppas du får en fin helg :o)
 
Kram Lovisa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar