torsdag 28 mars 2013

Skärtorsdag

 
Hej på er därute!
 
Har ni det bra?
 
Jag njuter av ledigheten som ligger framför oss. På tisdag är det dags att börja jobba igen...men fram tills dess så har vi mycket trevligheter att se fram emot.
 
I morse började vi med sovmorgon. Så skönt!! Hugo sov hos Noa i natt så han var inte hemma. Alva och Molly nöjde sig med att titta på Bolibompa på morgonkvisten så jag och Marcus kunde ligga och dra oss en stund extra. Sedan lyxade vi till det med lite frukost på sängen. Mysigt...och smuligt ;o)
 
Klockan elva hade jag tid hos Synsam inne i stan. Jag har haft sån spänningshuvudvärk de senaste veckorna. Ögonen har känts ömma och överbelastade...så det var dags att kolla dom. Jag var helt säker på att jag har fått sämre syn med åren och efter alla tre graviditeterna. Men tänk så fel jag hade. Det hade faktiskt tom blivit bättre på ena ögat. Konstigt!!
 
Jag skaffade i alla fall linser. Och efter att ha använt dom hela dan så känns det redan bättre. Jag vet inte om det är psykiskt eller om det faktiskt var så enkelt att det var just linserna som behövdes?? Skönt att äntligen kunna se igen...hehe!
 
Hugo och Noa fortsatte att leka även i eftermiddags fast hemma hos oss den här gången. Även Alva bjöd in en kompis och nu har dom sleepover alla fyra. Det har varit livat här hemma. Men bara mysigt :o) Jag blir glad av att se barnen glada helt enkelt :o)
 

 Kuddkrig härom dan.

Fick ett mysigt påskpysseltips av Mia idag.
Chokladbollskycklingar :o)

Gör helt vanliga chokladbollar. Ställ in dom i frysen en liten stund medan du förbereder det andra.

Blanda ner gul karamellfärg i några deciliter kokos.

Smält vit choklad...

Ta ut chokladbollarna ur frysen. Jag använde mig av små tandpetare för att smidigt kunna rulla bollarna i chokladen och kokosen.

Nonstopen är till för att ge kycklingarna lite karaktär ;o)

Tadaaaaa :o) Söta va?!

Molly underhöll oss vid kvälsmaten ;o) Lortgris!

Vi firade Skärtorsdagen med lite godis och ostkrokar så här på kvällskvisten.
 
 
Nu sover alla kidsen, och så gör även jag snart.
 
Hoppas ni får en fin påsk!
 
Kram på er :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar