måndag 11 mars 2013

Feber igen

Hej hallå!

Hoppas du har haft en skön helg.

Jag har jobbat som sagt, och det har gått jättebra. Det slår mig gång på gång vilket roligt och ombytligt jobb jag har. Ingen dag är den andre lik :-)

Igår hade jag först ett uppdrag ute på fältet, sedan var det dags för webbtolkning av Kalla Fakta för att till sist avsluta med lite Bildtelefoni. Dagarna går i ett jihuj ;o) (är det ens ett ord??)

Vi har hade lite strul med tekniken i  lördags, men igår fick vi tillslut rätsida på det så att vi kunde förbereda oss inför programmet.

Igår kom också Marcus och barnen hem. Dom sov när jag kom hem från jobbet så jag fick snusa och pussa på dom där dom låg i sina sängar. Alva var het som en kamin och visade sig ha fått tillbaka febern som hon hade i fredags. Så idag är hon och jag hemma. Vi sitter och myser i soffan.

Hoppas du får en bra start på veckan!


Dags för Webbtolkning. Vi har ett eget greenroom där vi står och tolkar. Vi använder en hel del smink som du kan se på bilden. Här går vi under devisen; Less is NOT more, more IS more" ;o) För hur mycket jag än sminkar mig så syns det knappt när man hamnar i rutan. Lustigt!

MysAlva tittar på Barbie i iPaden.
 
Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Inte roligt att va sjuk. Stackars Alva! Tur att ni kan mysa med Barbie :)
    Att fara fram som ett Jehu kommer faktiskt från Bibeln där en som ville bli kung - tror jag - for fram och dödade massa folk, däribland drottning Isabell? - nn dum drottning iaf. Och han hette Jehu. Lite kuriosa om detta uttryck :)
    Kram på dej!! Mia

    SvaraRadera