söndag 17 mars 2013

Ho ho ja ja

Hej på er!

Jodå...jag lever :o)

Det har blivit en ofrivillig bloggpaus i några dagar. Här har det nämligen varit full ös medvetslös som har gällt. Jag har haft något nästan varje kväll den här veckan, Alva har varit sjuk...och jag är på väg att bli detsamma. Sitter med halsont, värk i kroppen, en envis nästäppa och ett irriterande takdropp :o(

Jag kände redan i torsdags att kroppen började säga ifrån. Jag kände mig hängig och "off". Men det har varit så mycket att göra så jag har inte tillåtit mig själv att känna efter. Helgen tex har varit fullproppad med grejer på "Att göra-listan". Egentligen bara en massa roliga grejer, så jag har inte lidit direkt. Men nu när jag har bockat av det sista på listan (skjutsade Alva och hennes kompisar till simskolan ikväll) och tillåter mig själv att stanna upp, då kryper förkylningen sig på. Jag är helt slut!

Så nu är det färdigsvamlat och här kommer istället en liten bildkavalkad från helgen...

På lördag morgon var det dags att packa med sig nybakade kakor och en taggad MSK:are och åka i väg med resten av laget till Pettersbergs bollhall där vi i Mosjö var ansvariga för helgens poolspel. Jag stod i kiosken medan Marcus var hemma med tjejerna. Dom kom och hälsade på en stund på eftermiddagen, men Alva tyckte att det var så tråkigt så dom åkte hem efter en stund ;o)

När Hugo och jag kom hem så käkade vi lite mat och jag hann ta det här sköna kortet på Molly. Hon gillar att klä ut sig ;o) Men sen var det dags att ge sig iväg igen...och den här gången bar det av mot...

Jobbet!
Jag hade tagit på mig extrajobb i form av lite webbsändning. Igår var det dags för Fångarna på fortet :o)

Just precis när jag och min kollega satt och förberedde oss så gick brandlarmet. Neeeeeej!! Sånt har man ju inte tid med! Det blev lite stressigt...men som tur var så var det inget allvarligt. Det var bara en annan kollega som hade tänkt basta och råkat elda på lite väl mycket ;o)


Redo för "Fångarna..." Seg i kolan och snorig. Fick dessutom ladda upp med vatten och halstabletter inne i studion för att förhindra hostattacker. Lyckades hålla mig igenom hela sändningen som tur var :o)
 

Idag var vi i kyrkan. Det var Gudstjänst för alla åldrar och Alva och kompisen Nora fnittrade glatt åt att få hålla i en egen mikrofon när dom skulle vara med och sjunga uppe på scenen :o) Sötnosar!
 
Hoppas du håller dig frisk och får en fin start på veckan!
 
Kram Lovisa
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar