fredag 29 mars 2013

Långfredag

 
Tjingeling i stugorna!
 
Nu är det igång...Ja, Let´s Dance alltså :o)
 
Man har det ju inte tråkigt på fredagkvällarna direkt. 4:an är duktig på att spotta ut underhållningsprogram varje vecka. Och barnen älskar´t! Vi sitter klistrade framför tvn med godis, chips och dricka :o)
 
Idag är det Långfredag som sagt. Och den har varit lång i den bemärkelsen att vi har hunnit med att göra mycket.
 
Både Marcus och jag har fått till varsitt träningspass. Vädret tillät egentligen en löptur ute i det friska vårvädret...men jag är fortfarande lite försiktig med halsen efter min förkylning förra veckan. Så det blev ett kvavt och varmt löp-och styrkepass på Gustavsvik med Ida istället. Skönt!
 
Lunchen och eftermiddagen spenderade vi hemma hos Mia och Stefan. Jättemysigt!! Vi satt och slappade i deras nyinköpta soffa och pratade och hade det allmänt härligt! Men det var nog sista gången vi träffades i just den här konstellationen. På tisdag är det nämligen planerat att Mia ska bli igångsatt och dom kommer därmed att bli fyra i familjen. Åååååh som vi längtar :o) Detta lilla flickebarn är så galet efterlängtat av oss alla som har följt Mia i hennes besvärliga och tuffa graviditet. Nu ser vi fram emot att få träffa och lära känna den lilla skruttfisen som rumlat runt där inne ;o)
 
Långfredag eller helt vanlig fredag...det spelar ingen roll. Här har det serverats tacos som sig bör. Varför bryta ett vinnande koncept??
 
Alva har massproducerat påskteckningar på löpande band för i morgon ska hon och Cornelia vara påskkärringar och gå runt och knacka dörr. Och då får man inte komma tomhänt ;o) Vi får se hur det går för dom imorgon...
 
To be continued.
 

Mollybus, dagen till ära iklädd vårjacka :o)
"He heeeej!"

Barnen var glada över att äntligen få träffas och leka. Det var länge sedan sist.

Gandalf och Frodo höll sig i närheten av oss hela tiden. Här ligger Gandalf (tror jag att det är) och spanar på oss från ett högskåp :o)

Goskatt!!

Mia är en hejare på att baka!! Smarriga kakor...

...och min svärmor Birgits saftiga bullar. Jag ääääälskar Birgits bullar...dom är så goda så jag unnade mig faktiskt TVÅ ;o)

Mollys stora idol är Alva eller "Aja" som hon så sött kallar henne.

Och så jag. Misstänker att Marcus tog det här kortet för att ha bildbevis på att jag nästan jämt sitter och kollar i mobilen ;o) Hmmm....Busted!!
 
Kram Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar