lördag 30 juli 2011

Frillfix

Hej hej!

På semestern så känns varje dag som lördag och idag är inget undantag ;o) Å lördag betyder ju lördagsgodis för barnen. Vilken tur att vi svängde förbi Cloetta igår och köpte en låda med klubbor. En eller två såna och en kexchoklad ska nog funka i godisskålen idag.

Idag har det stått frisörbesök på agendan. Alva och jag hängde på låset på en av salongerna ute på Marieberg när dom öppnade kl10. Alva blev så fin i sin nya frilla och med lite glitter i håret.

När vi kom hem var Marcus i full färd med att klippa sig själv. Han är och springer ett lopp i Motala idag och då ville han vara snaggad för att slippa bli varm och svettig på huvudet.

Hugo hade önskemål om att klippa tuppkam så jag gjorde ett försök och vi blev båda rätt så nöjda med resultatet :o)

Nu sitter vi och väntar på fikasällskap i form av svägerska och svåger och kusin Seth. Hoppas ni har en bra dag där ni är.



Alva-mys! Duktig tjej som satt alldeles stilla i 30 minuter!


Hugo-cool! Jag vet inte om det syns så bra på det här kortet men han är "ascool", om jag ska citera honom själv ;o)


Molly-bus! Hon har inte friserat sig idag. Istället underhåller hon oss med roliga ljud och skönsång ;o) Hon har kommit på att hon har en röst och experimenterar med den varje dag. Så mysigt!

Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Hej där!
    Vilken härlig sommar ni verkar ha! Underbart!

    En liten fråga... Jag brukar ju titta in på din blogg. Tänker nu, på min egen blogg, länka till de bloggar jag själv läser. Nu undrar jag hur du känner för det. Om jag länkar till din blogg. Kanske har du den bara för familj och vänner...?

    Ta hand om dej!
    Kram Kicki

    SvaraRadera