torsdag 14 juli 2011

Att vara storasyster suger!

Hej på er!

Ja, att vara storasyster suger...iallafall om man frågar Alva. Ikväll bröt hon ihop fullständigt bara för att jag nattade Hugo före henne. Hon bara grät och skrek, och när jag sedan satt med henne i knät och tröstade henne så kröp den egentliga orsaken fram varför hon var så ledsen..."Jag hatar att vara storasyster!"

För även om jag och Marcus tycker att Molly är ett av det snällaste och smidigaste barn i världshistorien så är det ändå en megastor omställning för barnen och framförallt för Alva som alltid varit van att vara "den minsta" i syskonskaran. Jag försökte lyfta fram allt den roliga som dom kommer kunna hitta på när Molly blir lite större. Men ingenting var till hjälp...det suger fortfarande att vara storasyster! Men Molly fick ändå en puss och kram utav sin godhjärtade storasyster innan hon gick och lade sig.




Kram Lovisa

1 kommentar:

  1. Stackars Alva! Men så bra ändå att hon vågade säga vad det var som gjorde henne upprörd!
    Hoppas ni får en bra dag!

    SvaraRadera