tisdag 1 februari 2011

Lapplisa

Hejsan!

Gjorde ett tappert försök att gå tillbaka till jobbet igår men det gick ju inte så vidare bra. Det slutade med att jag gav ifrån mig små pipande och väsande ljud som skulle föreställa tal och jag fick ursäkta mig för mina brukare hela tiden. På kvällen försökte jag dessutom ge mig på en telefonkonferens som inte avlöpte så vidare värst bra med tanke på dom konstiga ljuden jag fick ur mig som bara hundar kunde höra.

Därför blev jag hemma idag igen och har varit i kontakt med vårdcentralen och väntat på att få en läkartid för att få komma in och kolla vad det är för fel på min röst. Kom just tillbaka därifrån och har fått förlängd sjukskrivning veckan ut och strikta order om att ännu en gång inte använda rösten, absolut inte viska men gärna införskaffa ett ett snyggt block och en bra penna. För jag ska tydligen bli Lapplisa den här veckan. Får alltså bara skriva lappar! Jisses, det här kommer inte att bli lätt...hur är det tänkt att jag ska förmedla mig till barnen? Hur snabb är en intensivkurs i läs-och skrivning som inriktar sig till 3 och 5-åringar? Det bästa vore egentligen att låsa in sig eller kanske åka iväg på retreat en vecka. För här hemma kommer jag aldrig kunna hålla mig från att prata, det är ett som är säkert. Så håll gärna tummarna för mig, för nu vill jag att den här dumma hesheten ska försvinna!!!

En sista hälsning!

Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Vad söt du är!
    Mem du, den där sk rösten ska du nog vila!!!!! kram

    SvaraRadera
  2. hej,jag ska be för dig att du ska bli bra.mvh a.n.krya på dig.

    SvaraRadera