tisdag 15 februari 2011

Inte så piggelin

Hallå på er!

Nu har vi kraschat i soffan igen. Det är ju inte så konstigt i och för sig, för den är ju så fantastiskt skön. Men just nu ligger vi här för att det råder lite sjukstuga här hemma. Bolibompa rullar på Tv:n och Hugo ligger nerbäddad med 39,3 i feber och ögonfluss. Han har klarat sig bra på dagis idag. Fröken sa att han inte hade visat några tecken på att vara hängig. Men när vi kom hem klagade han på att han frös och inte så konstigt det med tanke på kroppstempen han är upp i just nu. Så det är bara att ringa och meddela VAB till jobbet och dagis imorgon.

Just i skrivande stund så håller Marcus på att slipa upp en gammal 50-tals möbel som mamma och pappa hade med sig igår som dom hade köpt på second hand i Katrineholm. Det är en byrå som ska fungera som klädförvaring inne på Hugos rum. Tyvärr är jag jätte dålig på att ta "före kort" så ni kommer bara kunna få se "efter kort". Men hur som haver så kommer det att bli jättefint!

Hoppsan...nu när jag tittar ner på min högra sida så är det visst inte bara Hugo som verkar hängig. Alva har somnat under tiden jag har suttit och skrivit det här inlägget. Hon har hostat och snuvat endel men både igår och idag verkade hon ganska så pigg så hon fick också gå till dagis idag. Men nu tror jag nog att hon får stanna hemma med mig och Hugo imorgon för att vila upp sig hon med.

Det är ju så lurigt med barnen...ibland är det verkligen svårt att veta om dom är sjuka eller inte. Trots 39 graders feber så kan dom ju hålla låda precis som vanligt. Om jag hade 39 grader i kroppen skulle jag ligga i fosterställning och tycka synd om mig själv.

Jaja...nu är det som det är och imorgon blir det till att ta på sig sjuksystermanteln och vårda mina små älsklingar.

Visst är han hängig men det är lite Dramatenskådespel över den här bilden ;o). När han såg kameran komma fram så tog han fram "tyck-synd-om-mig-blicken".



Kram Lovisa

3 kommentarer:

  1. Usch å fy!!
    Hoppas ni får en mysig dag imorgon och att ni kryar på er!
    Kramar från moster till alla!

    SvaraRadera
  2. Men plutten... han ser verkligen eländig ut.
    Hoppas ni får en bra dag imorgon!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Stackars Hugo!
    Hopas ni alla kryar på er till helgen!
    Kram fr Bonnfrua

    SvaraRadera