onsdag 9 februari 2011

Stora tjejen

Tja allihopa!

Igårkväll kom Alva på att hon absolut inte skulle sova med blöja längre. Hon brukar vara torr när hon vaknar på mornarna men av lathet har vi inte orkat testa att ha henne sovandes utan blöja med risk för olyckor. Men igår tyckte jag att hon gott kunde få bestämma själv hur hon ville göra. Så efter att ha bäddat i plastad frotté i både hennes och våran säng så var det bara att välkomna natten. När klockan visade 00:10 kom hon över till våran säng och då passade jag på att kissa henne för att vara på den säkra sidan. Och ni kan ju bara ana hur stolt hon (och föräldrarna) var när hon vaknade och trosorna var torra.

Om en stund, när barnen sover, blir det filmtajm för mig och Marcus. Vi ska se "Bröllpsfotografen" (om vi orkar). Imorgon är jag och barnen lediga eftersom att jag ska jobba helgen. Ska bli skönt att få sova tills vi vaknar av oss själva och sedan bara hasa runt här hemma utan en massa tider att passa. Hoppas ni får en skön kväll!

Vår lilla stora tjej!
Kram Lovisa

2 kommentarer:

  1. Söööta goa Alva,så duktig o stor hon blivit,men så ska hon ju snart bli storasyster;)

    SvaraRadera